کد خبر: ۲۴۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 15
نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۹۸ در سایت سنجش پزشکی منتشر شد
شفا آنلاین>سلامت>حیدرزاده گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۹۸ در سایت سنجش پزشکی منتشر شد.

به گزارش شفا آنلاین، آبتین حیدرزاده، رئیس سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۹۸ خبر داد و گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۹۸ در سایت سنجش پزشکی منتشر شد. پذیرفته شدگان می‌توانند با مراجعه به این لینک نتایج را مشاهده کنند.

رئیس سنجش آموزش پزشکی با اشاره به برخی نکات مهم که داوطلبان پذیرفته شده آزمون کارشناسی ارشد پزشکی  برای ثبت نام باید بدانند، تصریح کرد:‌ پذیرفتـه شـدگان پیش از مراجعه حضوری به دانشگاه، ملزم به مراجعه بـه سـامانه های مـذکور جهـت اطـلاع از زمـان، مکان، مـدارک و نحوه ثبت نام هستند.

انتقال و جابجایی در کارشناسی ارشد پزشکی ممنوع است

او ادامه داد:‌ بر اساس آئین نامـه آموزشـی دوره علـوم پزشكی كارشناسـی ارشـد ناپیوسـته مصـوب شـورای‌عالی برنامـه ريـزی هر گونه انتقال ، تغییر رشته يا جابجايی محل تحصیل در دوره كارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است، بنابراين با توجه به اينكه محل پذيرش را خود فرد با آگاهی كامل تعیین کنند و هیچ گونه تغییر در محل پذيرش انجام نخواهد گرفت.

حیدرزاده بیان کرد:‌ مدارک ثبت نام مورد نیاز باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود و این مدارک را دانشـگاه پذیرفته شده، مـورد بررسـی قرار دهد. در صورتیکه داوطلب ضوابط و مقررات را رعایت نکرده و واجد شـرایط جهت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه نبوده و مدارک مغایرت داشته باشد، از ادامه تحصیل فرد جلوگیری می‌شود. 

آمار پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۸

رئیس سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آمار پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۹۸ گفت: ۴ هزار و ۸۰۸ نفر در کارشناسی ارشد پزشکی پذیرفته شدند  و ۲ هزار و ۹۶۹ داوطلب به صورت روزانه، یک هزار و ۴۱۷ داوطلب شهریه پرداز و ۴۲۲ نفر  استعداد درخشان هستند.

او  ادامه داد: امسال ۳ هزار و ۳۹۲ داوطلب پذیرفته شده در کارشناسی ارشد علوم پزشکی خانم و یک هزار و ۴۱۶ پذیرفته شدگان آقا  هستند.
 
رئیس سنجش آموزش پزشکی به تعداد رشته محل‌ها و دانشگاه‌های پذیرنده داوطلب کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در یک هزار و ۵۱۶ رشته محل ارشد پزشکی و ۱۱۹ دانشگاه  پذیرفته شدند.

جزئیات ثبت نام داوطلبان کارشناسی ارشد پزشکی  ۹۸

حیدرزاده تصریح کرد: پذیرفته‌شدگانی که پس از ثبت‌نام در دانشگاه انصراف دهند یا برای ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه نکنند، از شرکت در آزمون سال بعد محروم می‌شوند؛ البته این قانون مشمول داوطلبانی است که به صورت روزانه و رایگان در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته شده‌اند.
 
رئیس سنجش آموزش پزشکی گفت: داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم و بهداشت یا سایر مراکز دانشگاهی پذیرفته شده‌اند، فقط در یکی از رشته‌های پذیرفته شده می‌توانند ثبت‌نام کنند، در صورتی که داوطلبی که در دو محل ثبت‌نام کرده‌ باشد، قبولی در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ملغی خواهد شود.

او ادامه داد: پذیرفته‌شدگان در اولین اولویت انتخابی قبول شده‌اند و امکان جابه‌جایی در اولویت رشته‌های بعدی ممکن نیست؛ داوطلبان پذیرفته شده در دوره‌های کارشناسی ارشد کارنامه‌ای در رابطه با رشته‌محل‌های انتخابی خود دریافت می‌کنند که رتبه داوطلب را در رشته‌محل‌های مختلف در مقایسه با سایر داوطلبان نشان می‌دهد.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۸

رئیس سنجش آموزش پزشکی با اشاره به تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پزشکی، بیان کرد: بر اساس اعلام دانشگاه‌های متقاضی، تکمیل ظرفیت صورت می‌گیرد و اگر دانشگاهی بعد از انتخاب رشته، مجوزی برای رشته محل جدیدی کسب کرده و یا ظرفیت جدید اعلام شده باشد، پس از تصمیم‌گیری در مراجع مربوطه با پذیرش جدید یا تکمیل ظرفیت از نیمه مهر صورت خواهد گرفت.
 
حیدرزاده تأکید کرد: داوطلبان متقاضی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پزشکی از نیمه مهر تا هفته سوم آبان هر هفته سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی را مشاهده کنند.

مدارک پذیرفته شدگان سهمیه آزاد 

- ٦قطعه عكس ۴*٣ مربوط به سال ٩٨

- اصل و کپی از کارت ملی و شناسنامه (تمام صفحات) یا مدرکی که نشـان دهنده فراغـت از تحصـیل باشـد.( دانشجویان نیم‌سال آخر تحصیلی باید تا  یکشنبه ، ۳۱ شهریور فارغ التحصـیل شـوند).

-اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدارکی که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه آقایان است.

- مدارک و مستندات ٢ سال سابقه کار بالینی حداکثر تا یکشنبه ، ۳۱ شهریور با مدرک کارشناسی (سابقه کار قبـل از اتمـــام دوره کارشناســـی قابـــل قبـــول نیست) بـــرای پذیرفتـــه شـــدگان ۵ رشـــته (مـــدیریت پرستاری، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، پرستاری اورژانـس و تکنولـوژی گـردش خون)

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار