کد خبر: ۲۴۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 14
در حال حاضر تخصیص 10 درصد منابع طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به حوزه بهداشت و درمان در هاله‌ای از ابهام است
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس به احتمال عدم تحقق کامل درآمدهای دولت اشاره کرد و گفت: تخصیص ۱۰ درصد منابع طرح هدفمندی یارانه‌ها به حوزه بهداشت و درمان در هاله‌ای از ابهام است.


به گزارش شفا آنلاین:نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: نحوه تخصیص منابع هدفمندی یارانه‌ها در حوزه بهداشت و درمان مبهم است

محمدحسین قربانی ، در واکنش به گمانه‌زنی‌هایی که اخیراً از سوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در باب احتمال عدم تحقق بودجه عمومی مطرح می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر تخصیص 10 درصد منابع طرح هدفمندسازی یارانه‌ها<Targeting subsidies> به حوزه بهداشت و درمان در هاله‌ای از ابهام است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با بیان اینکه 10 درصد از منابع طرح هدفمندی یارانه‌ها که باید به حوزه بهداشت و درمان تخصیص یابد در بودجه عمومی قرار دارد عنوان کرد: بروز هرگونه اختلال در حوزه تحقق درآمدهای عمومی دولت، یقیناً پیامدهایی را برای اجرای طرح تحول سلامت به بار دارد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس توقف اجرای طرح تحول سلامت را به‌دلیل کمبود بودجه و اعتبارات بهداشت و درمان امری منتفی دانست و تصریح کرد: به عقیده بنده با تمام این مشکلات و احتمالات طرح تحول سلامت همچنان در مسیر خودش حرکت می‌کند اما روند اجرای آن به‌علت تخصیص قطره‌چکانی اعتبارات کند می‌شود.

قربانی اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و تنگ کردن حلقه محاصره اقتصادی را ابزار دشمن برای ایجاد خدشه در تحقق درآمدهای کشورمان خواند و ابراز داشت: منابع مالی دولت رکن اساسی تأمین بودجه بخش‌ها و دستگاه‌ها است و در صورت ادامه وضعیت فعلی حوزه‌های مختلف از این واقعه متأثر می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس ایده اجرای طرح تحول سلامت را یکی از بهترین برنامه‌های کشور در زمینه ارائه گسترده و عادلانه خدمات پزشکی و درمانی به جامعه خواند و گفت: امروزه بالغ بر 14 میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند که نشانه اثرگذاری مطلوب اجرای این طرح است.

وی تخصیص 10 درصد منابع طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را در گرو تحقق بودجه عمومی دولت اعلام کرد و بیان داشت: مطالبات و بدهی‌های انباشت‌ شده دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از یک سو و عدم واریز منابع مالی دولت از سویی دیگر به طور قطع در سیاست‌ها و استراتژی‌های طرح تحول سلامت اثرگذار است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس طرح تحول سلامت را طرحی ملی با اهدافی بزرگ و ارزشمند برای جامعه قلمداد کرد و افزود: انتظارمان از مجموعه دولت و وزارت بهداشت این است که با یک برنامه‌ریزی دقیق و با یک حرکت تعریف شده طرح تحول سلامت را در مسیر درست خودش هدایت کنند.تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: