کد خبر: ۲۴۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 13
محققان بیان می‌کنند که در مقایسه با درمان هورمونی در زنانی که از حمله‌های احساس گرما و گر گرفتگی رنج می‌برند، ورزش جایگزین کم خطر و مناسبی است
شفا آنلاین>سلامت>اگر شما هم دوست دارید اندام مناسبی داشته باشید، حتما این مطالب را مطالعه کنید.

به گزارش شفا آنلاین ، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

خوردن‌های گاه و بیگاه غذا با کاهش وزن برابر است؛ افرادی که روزانه ۶ وعده غذا  با حجم کم میل می‌کنند، مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کنند و توده‌ بدنی آن‌ها نسبت به افرادی که روزانه ۴ وعده غذا می‌خورند، کوچک‌تر است.

زیاد بودن وعده غذایی موجب کاهش اشتهای کاذب خواهد شد؛ در نتیجه منجر به جذب انرژی (کالری) کم‌تر شده، سپس ساعت‌ها احساس گرسنگی نخواهید کرد البته برخی از متخصصان متعقددند وعده‌های غذایی متعدد یا خوردن اسنک و میان‌وعده تاثیر معکوسی دارد؛  به عنوان نمونه موجب افزایش قند خون شده، ترشح انسولین را افزایش داده و زمینه‌ ذخیره‌ چربی را بیشتر خواهد کرد.

پس باید از مواد غذایی نامناسب دوری کنید؛  احتمال کاهش وزن در افرادی که صبح‌ها کالری بیشتر و شب‌ها کالری کم‌تری دریافت می‌کنند، زیاد است زیرا دریافت کالری بیشتر صبح‌، انرژی بسیاری را در هنگامی که به آن نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد تا آن را به عنوان سوخت و ساز بدن مصرف کنید. گاهی افراد تمایل دارند زمان خواب چیزی بخورند که این امر بسیار غلط است.

چه عواملی موجب آسم می‌شود
کنترل آسم(Asthma)، بخصوص در کودکان کار بسیار دشواری است. دود تنباکو، در معرض دود و ترافیک بودن، فست فود، رطوبت در خانه، پخت و پز روی آتش باز، تمام این عوامل به راحتی بر تنفس کودکان تاثیر خواهد گذاشت.

چگونه می‌توان شکم ۶ تکه ساخت
حتما شما نیز به طور منظم به باشگاه می‌روید، تمرینات دراز و نشست فراوانی انجام می‌دهید و بیشتر اوقات از تردمیل استفاده می‌کنید اما شکم شش تکه‌ای ندارید. بیشتر افراد بر این باورند که شکم شش تکه بر اساس مواد غذایی که مصرف می‌شود به وجود می‌آید.

اگرچه این موضوع یک بحث کلیشه‌ای است، اما اساس و بنیان آن  صحیح است و  اصلا مهم نیست بدن شما چقدر قوی و مستحکم ساخته شد است، اگر نتوانید رژیم غذایی خوبی داشته باشید قادر به نشان دادن شکم شش تکه خود به دیگران نخواهید بود.

برای اینکه بتوانید به هدف خود دست پیدا کنید، نه تنها باید خوردن مواد غذایی ناسالم را کنار بگذارید بلکه باید رژیم غذایی داشته باشید که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و جلوی چاقی بیش از حد را می‌گیرد. فلفل دلمه، تخم مرغ و رطوبت زیاد هوا بر سلامتی شما تاثیر خواهد گذاشت.
 
چرا برخی افراد احساس پری در ناحیه گلو می‌کنند
احساس توده در گلو را نباید با اشکال در بلع (دیسفاژی) اشتباه کرد؛ اشکال در بلع علامت مهمی است که در آن شخص هنگام بلع مایعات یا غذای جامد مشکل دارد یا این که مجبور است لقمه را با آب فرو دهد.

دیسفاژی علل مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها مانند سرطان مری(Esophageal cancer) خطرناک است، درحالی که گلوبوس علامت بیماری خطرناکی نیست.

احساس وجود توده یا گلوله در گلو مشکلی آزار دهنده برای افراد است؛ در چنین شرایطی هر چه فرد سعی می‌کند با سرفه کردن و یا بلع زیاد این مشکل را حل کند موفق نمی‌شود. گلوبوس بر اثر برگشت اسید به داخل حنجره به وجود می‌آید و در همه سنین رخ می‌دهد، اما شیوع آن در کودکان کمتر بوده و در بزرگسالان طی دوران میانسالی شایع می‌شود.

زنان به علت زودرنج بودنشان بیشتر در معرض تحریک عصب معده قرار دارند؛ بیمار مبتلا به گلوبوس هیچگونه مشکلی از نظر بلع غذا ندارد و معمولاً حالت توده در گلو سر میز غذا یا سر سفره را احساس نمی‌کند.

ورزش علائم یائسگی را کاهش می‌دهد
ورزش باعث کاهش افسردگی(Depression)، اضطراب و استرس دوران یائسگی می‌شود. محققان بیان می‌کنند که در مقایسه با درمان هورمونی در زنانی که از حمله‌های احساس گرما و گر گرفتگی رنج می‌برند، ورزش جایگزین کم خطر و مناسبی است.

علت حملات این است که مرکز کنترل دمای بدن در مغز که هورمون‌ها بر آن تاثیر دارند کمتر دریافت می‌شوند. بنا براین ورزش اگر چه دمای بدن را افزایش می‌دهد، اما مانع حالت گرگرفتگی خواهد شد.

از آنجا که کاهش هورمون استروژن در این دوره افسردگی، استرس و اضطراب را افزایش می‌دهد، توصیه می‌شود که زنان ورزش را در برنامه روزانه خود در نظر داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: