کد خبر: ۲۴۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 12
در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه کلیت صنعت کشور را نشانه رفته بیش از هر زمان دیگری نیازمند این هستیم که بسترهایی برای تبادل دانش ، واردات و صادرات در بخش دارو داشته باشیم
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تحریم‌های دشمن کمبود دارو وجود نداشته و نیاز کشور در این زمینه تامین می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر بشیر خالقی روز پنجشنبه افزود: اگر در برخی موارد مشکلی هم حس شده مربوط به اندک اقلام دارویی است که بخاطر نبود توجیه اقتصادی در کشور تولید نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تجهیز و تقویت صنعت تولید دارو در کشور افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک کشور تمام عیار وارد کننده دارو در جهان محسوب می‌شد،ما حتی توانایی بسته‌بندی اقلام دارویی را نیز نداشتیم.

وی بیان کرد:  طی چهار دهه گذشته صنعت دارویی ما تا جایی پیشرفت کرده که اغلب داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر اضافه کرد: یکی از اتفاق‌ها و رویدادهای مهم در زمینه دارو بعد از انقلاب اسلامی، تولید داروهای بایوتکنولوژی با فناوری و دانش روز تا حد خودکفایی و صادرات بوده است.
 
 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اهمیت تجهیز صنعت داروسازی در کشور افزود: تجهیز کشور به امکانات مورد نیاز صنعت دارو گامی مهم در جهت سلامت جامعه است و هم از جهت صنعتی شدن برای کشورمان مفید خواهد بود.
 
او گفت: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه کلیت صنعت کشور را نشانه رفته  بیش از هر زمان دیگری نیازمند این هستیم که بسترهایی برای تبادل دانش ، واردات و صادرات در بخش دارو  داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: