کد خبر: ۲۴۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 11
محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا به تازگی مطالعه‌ای برای بررسی میزان این اختلاف آغاز کردند و نتایج نشان می‌دهد ایستادن در مقایسه با حالت نشسته و درازکش در مدت زمانی معادل شش ساعت، ۴۵ کیلوکالری بیشتری مصرف می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات اخیر محققان اسپانیایی نشان می‌دهد ایستادن نسبت به نشستن و درازکشیدن کالری بیشتری می‌سوزاند و بخشی از پیامدهای منفی زندگی بی‌تحرک را جبران می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، با اینکه تحقیقات قبلی تفاوت انرژی مصرفی بین سه حالت ایستاده، نشسته و لمیده را تایید کرده بود، ولی هیچ اطلاعاتی در مورد میزان این اختلاف وجود نداشت.

محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا به تازگی مطالعه‌ای برای بررسی میزان این اختلاف آغاز کردند و نتایج نشان می‌دهد ایستادن در مقایسه با حالت نشسته و درازکش در مدت زمانی معادل شش ساعت، ۴۵ کیلوکالری بیشتری مصرف می‌کند. در ادامه مطالعات تفاوت معناداری در زمینه صرف انرژی در حالت نشسته و درازکش مشاهده نشد.

نشستن طولانی مدت در بسیاری از نقاط دنیا از جمله آمریکا رایج است. بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، حدود ۲۵ درصد از افراد در روز بیش از ۸ ساعت در حال نشسته هستند. چاقی(Obesity)، دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی فقط بخشی از عوارض عدم تحرک کافی هستند و مطالعات جدید نشان می‌دهد عدم تحرک عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت مغز دارد.

حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته برای سلامت توصیه شده است. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: