کد خبر: ۲۴۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 11
اصغر دالوندی رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با عنوان این مطلب که سازمان نظام پرستاری همواره به دنبال ایجاد تعامل با وزارت بهداشت بوده است، گفت: متاسفانه وزارت بهداشت به دنبال ایجاد یک گفتمان کارآمد بین پرستاران و وزارت بهداشت نیست
شفا آنلاین>سلامت>آخرین جلسه شورای عالی نظام پرستاری، در دوره چهارم برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، اصغر دالوندی رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با عنوان این مطلب که سازمان نظام پرستاری همواره به دنبال ایجاد تعامل با وزارت بهداشت(Ministry of Health) بوده است، گفت: متاسفانه وزارت بهداشت به دنبال ایجاد یک گفتمان کارآمد بین پرستاران و وزارت بهداشت نیست.

وی ادامه داد: تا زمانی که وزارت بهداشت از توان و ظرفیت آموزشی بیش از ۱۵۰۰ عضو هیئت علمی و بیش از نیمی از کادر درمان در بالین، در گفتمان، تصمیم گیری، تصمیم سازی و کرسی های قدرت بهره مند نشود این تعاملات نتایج مثبتی در پی نخواهد داشت.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه خوشبختانه سازمان و شورای عالی نظام پرستاری با حمایت و همکاری سایر انجمن ها، دانشکده ها و بدنه پرستاری در مقابل پیشنهاد و اجرای طرح های ضد پرستاری ایستادگی نمود، اظهار داشت: با توجه به ایستادگی های سازمان نظام پرستاری، وزارت بهداشت به دنبال ادغام معاونت پرستاری با بخش های دیگر  برآمد اما خوشبختانه این سازمان با همکاری و حمایت سایر نهادهای پرستاری توانست معاونت پرستاری را از یک دیسیپلین به موضوع تبدیل کند و معاونت پرستاری همانند سایر معاونت های وزارت بهداشت به عنوان معاونت مراقبت پرستاری تغییر نام داد و ثبات بیشتری پیدا کرد.

وی با اعتقاد به اینکه در دوره چهارم سازمان نظام پرستاری به دستاوردهای بسیاری رسیده ایم، تصریح کرد: ارائه اصلاحیه قانون سازمان نظام پرستاری به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و اقدامات انجام آن در حال پیگیری است که نیاز به همگرایی و مداخلات مثبت معاونت پرستاری دارد.

دالوندی تاکید کرد: در دوره  چهارم تلاش شد، هیئت مدیره ها مکلف به پاسخگویی مالی به سازمان نظام پرستاری کل شوند و با ایجاد سامانه مالی محب تلاش شده تا هیئت مدیره های سراسر کشور با ورود به این سامانه، از نظر مالی به سازمان نظام پرستاری پاسخگو باشند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان نظام پرستاری در تعامل با معاونت پرستاری وزارت بهداشت تلاش خود را در سطح عالی انجام داد و در تدوین چند برنامه تخصصی از جمله سالمندی، استروک و همچنین تدوین نقشه راه پرستاری حضور فعالی داشته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به بحث کارآفرینی و برگزاری رویدادها توسط سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری خوشبختانه توانسته است نخستین رویداد مراقبت سالمندی را برگزار نماید و دومین رویداد را با عنوان مراقبت های مکمل برگزار خواهد کرد که پرستاری را به سمت خود اشتغالی سوق می دهد و همچنین مرکز فناوری و شتابدهی مراقبت وسلامت در سازمان نظام پرستاری راه اندازی شده است .

دالوندی با اشاره به برنامه ۲۰۲۰ شورای بین المللی پرستاری، افزود: ICN نماد قدرت حرفه ای و جهانی پرستاری است و سازمان نظام پرستاری، معاونت پرستاری و دانشکده ها باید برنامه های خود را به شکلی تنظیم کنند تا پرستاری کشور در جهت ارتقا و رشد حرکت کرده و سازمان نظام پرستاری بتواند آنها را دربرنامه ۲۰۲۰ مطرح کند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری، یادآور شد: سازمان نظام پرستاری خوشبختانه توانست کار خود را در عامل با هیئت مدیره ها در خصوص به روز کردن عضویت اعضا به نحو احسن عمل و همکاری کند و امیدواریم بهترین افراد از هر طیفی انتخاب شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: