کد خبر: ۲۴۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 11
هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی بسیار گزاف و بالا است و 95 درصد مردم به هیچ وجه از پس پرداخت آن بر نمی‌آیند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از ناتوانی ۹۵ درصد مردم در مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی، رابطه مالی میان برخی پزشکان با بیمارستان‌های خصوصی را ناشی از ضعف نظارت وزارت بهداشت دانست.

به گزارش شفا آنلاین، عباسعلی پوربافرانی در واکنش به اظهارات حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت(Ministry of Health) مبنی بر اینکه 80 درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان خصوصی را ندارند، گفت: وزارت بهداشت باید در این مسیر به گونه‌ای گام بردارد که خطری متوجه قشر ضعیف و متوسط جامعه برای مراجعه به مراکز درمانی نشود و درمان مردم به هیچ وجه نباید تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان ارائه خدمات در بخش دولتی باید برای همه وجود داشته باشد، افزود: در برخی موارد به گونه‌ای وانمود می‌شود که بیمار برای درمان تنها باید به فلان بیمارستان خصوصی یا متخصص مراجعه کند بنابراین در این زمان وزارت بهداشت باید ورود کند.

وی با انتقاد از اینکه 95 درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان خصوصی را ندارند، ادامه داد: هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی بسیار گزاف و بالا است و 95 درصد مردم به هیچ وجه از پس پرداخت آن بر نمی‌آیند.

چرا باید پزشک متخصص تربیت کنیم تا در بخش خصوصی چندین برابر تعرفه را از مردم اخذ کند
این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: اگر نظارت دقیقی وجود داشته باشد چرا مردم باید به بخش خصوصی مراجعه کنند چرا باید پزشک متخصص تربیت کنیم تا در بخش خصوصی مشغول کار شود و چندین برابر تعرفه را از مردم اخذ کند؛ بیمارانی وجود دارد که بر اساس تشخیص دکتر برای درمان باید به بخش خصوصی مراجعه کنند اما متاسفانه به دلیل نداشتن هزینه‌ها درمان را رها کردند و وظیفه وزارت بهداشت است که سامانه‌ای را طراحی کند تا مردم با استفاده از آن و پرونده الکترونیک سلامت درمان شوند.

رابطه مالی میان پزشک و برخی مراکز درمانی خصوصی، ناشی از ضعف نظارت وزارت بهداشت
پوربافرانی، رابطه مالی میان پزشک و برخی مراکز درمانی خصوصی را ناشی از ضعف نظارت وزارت بهداشت دانست و گفت: در حوزه پوشش بیمه ای از نیازمندان حمایت مناسبی شده و همچنین پرداختی از جیب مردم با اجرای طرح تحول سلامت کاهش یافت اما در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم نظارت بر روند فعالیت بخش خصوصی مشکلاتی وجود دارد.

نماینده مردم نائین در مجلس دهم، یادآور شد: نیاز است مجلس، دولت و خیرین رفع مشکلات اقتصادی قشر ضعیف و متوسط جامعه را در دستور کار قرار دهند و در کنار این مدیریت منابع در وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار