کد خبر: ۲۴۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 11
در کشور ما به دلیل مشکلات زیر ساختی که بخشی از آن مربوط به سازمان انتقال خون و قسمتی دیگر به دلیل فرهنگ سازی و تبلیغات است میزان اهدای خون بانوان کمتر از ۵ درصد است و به طور معمول ۹۵ درصد از اهدای خون را مردان تشکیل می‌دهند
شفاآنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان انتقال خون درباره آمار پایین اهدای خون زنان ایرانی و باورهای غلط در این باره توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین، علی اکبر پور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون ، با اشاره به میزان کم مراجعه بانوان برای اهدای خون اظهار کرد: متاسفانه میزان اهدای خون<Blood> بانوان در کشور بسیار پایین است، اما در کشور‌های اروپایی نیمی از مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون را بانوان تشکیل می‌دهند.

او تاکید داد: در کشور ما به دلیل مشکلات زیر ساختی که بخشی از آن مربوط به سازمان انتقال خون و قسمتی دیگر به دلیل فرهنگ سازی و تبلیغات است میزان اهدای خون بانوان کمتر از ۵ درصد است و به طور معمول ۹۵ درصد از اهدای خون را مردان تشکیل می‌دهند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: تصور نادرستی ایجاد شده است که زنان کم خون هستند و به همین دلیل نمی‌توانند خون خود را اهدا کنند که این باور کاملا نادرستی است و امیدوارم با انجام کار‌های تبلیغاتی و فرهنگ سازی میزان مراجعه زنان در آینده بیشتر شود.

امکان اهدای پلاسما در ۱۵ استان کشور 

پور فتح اله درباره اهدای پلاسما اظهار کرد: اکنون در ۱۵ استان کشور امکان اهدای پلاکت مستقیم و مجزای از خون وجود دارد و پلاکت اهدایی در اختیار بیماران و نیازمندان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: پلاسمای دریافتی برای تولید دارو‌های مشتق از پلاسما مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید توجه داشت که  این فرآورده خون نقش مهمی در روند درمان بیماران مبتلا به بیماری های خونریزی دهنده  دارد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: