کد خبر: ۲۴۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 10
امروزه بیماری فشار خون یکی از بیماری‌های مهم غیرواگیر محسوب می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی ایران که جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد تمام برنامه ریزی‌ها را انجام می‌دهد تا مسئله فشار خون کنترل شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در تلاشیم بیماری «فشارخون» را کنترل کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، جلیل کوهپایه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری و بهداشت اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا به سراغ عوامل خطر برای فاکتور‌های بیماری‌های غیر واگیر برود و با شناسایی آن‌ها از شیوع و بروز بیماری‌های مختلف پیشگیری شود.

او ادامه داد: امروزه بیماری فشار خون(blood pressure) یکی از بیماری‌های مهم غیرواگیر محسوب می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی ایران که جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد تمام برنامه ریزی‌ها را انجام می‌دهد تا مسئله فشار خون کنترل شود.

کوهپایه افزود: یکی از موضوعات مهم مسئله بهداشت دهان و دندان است و دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه کاهش شاخص DMF برنامه ریزی گسترده‌ای را انجام داده است و برای افزایش فعالیت فیزیکی جمعیت تحت پوشش بسته‌های آموزشی مختلفی را تدوین و در مراکز جامع سلامت پایگاه بهداشت توزیع کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران قصد دارد عوامل خطر را با کمک و تعامل سازمان‌های مرتبط مدیریت کند؛ ما نگاه ویژه‌ای به بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری‌های حوزه دهان داریم.

او گفت: برای ارتقای سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان تحت پوشش دانشگاه، برنامه ریزی گسترده‌ای انجام شده است تا از بروز بیماری‌های مختلف در آینده پیشگیری شود.

کوهپایه افزود: یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران کنترل چاقی و افزایش فعالیت فیزیکی دانش آموزان است که با تغذیه سالم و سبک زندگی سالم می‌توان به این مهم دست پیدا کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار