کد خبر: ۲۴۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 10
ظروف گیاهی و کاغذی نسبت به ظروف پلاستیکی ایمن‌تر هستند بنابراین باید این ظروف جایگزین ظروف پلاستیکی شوند
شفاآنلاین>سلامت>یک کارشناس بهداشت گفت: ظروف پلاستیکی آسیب‌های زیادی به سلامتی افراد و محیط‌‌ زیست وارد می‌کنند، بنابراین باید این ظروف با ظروف مناسب جایگزین شوند.

به گزارش شفاآنلابن، فاطمه شکری‌داریان کارشناس بهداشت، درباره ضرر‌های توزیع مواد غذایی داغ در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی اظهار کرد: بر اثر تماس مواد غذایی داغ با ظروف پلاستیکی، موادی سمی از این ظروف آزاد می‌شوند، بنابراین وقتی این مواد غذایی<Foodstuffs> را مصرف می‌کنیم، مواد سمی وارد بدنمان می‌شوند و به ما آسیب می‌رسانند.

ظروف پلاستیکی چند سال در طبیعت باقی می‌مانند؟

او بیان کرد: اثر مخرب دیگر ظروف پلاستیکی، رهاسازی این ظروف در محیط‌زیست است، تخمین زده می‌شود که این ظروف بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ سال در طبیعت باقی می‌مانند بنابراین آب، خاک و هوا آلوده می‌شوند.

این کارشناس بهداشت افزود: کشور‌های آمریکایی و اروپایی تصمیم گرفته‌اند تا سال ۲۰۲۱ مصرف ظروف پلاستیکی را ممنوع کنند.

شکری‌داریان تاکید کرد: ظروف گیاهی و کاغذی نسبت به ظروف پلاستیکی ایمن‌تر هستند بنابراین باید این ظروف جایگزین ظروف پلاستیکی شوند.

او تصریح کرد: غذا‌های نذری را باید در نخستین فرصت از ظروف پلاستیکی به داخل ظروف مناسب منتقل کنیم، این غذا‌ها را حداکثر تا سه روز پس از توزیع می‌توان در یخچال نگه داشت، ولی بهتر است که غذا‌های نذری در همان روز میل شوند.

شکری‌داریان یادآوری کرد: افراد باید پس از مصرف مواد غذایی، زباله‌های خود را درون سطل زباله بیندازند، در غیر این صورت ممکن است این زباله‌ها به آب‌های روان و تصفیه‌خانه‌ها راه پیدا و آب و خاک را آلوده کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: