کد خبر: ۲۴۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 09
آزمایش خون می تواند به تشخیص سرطان کمک کند، یک زمینه ژنتیکی شفاف برای انواع گروه خونی AB، A، Bکه مبتلا به لخته خون می شوند یا شروع به ایجاد واریس می کنند وجود دارد این لخته های خونی اگر درمان نشوند می توانند به ریه ها بروند و زندگی یک فرد را به خطر بیاندازند.
شفا آنلاین>سلامت> محققان انستیتوی «کارولینا»سوئد، تحقیقات خود در این خصوص را نیم قرن پیش آغاز کردند.

به گزارش شفا آنلاین:آزمایش خون می تواند به تشخیص سرطان<Diagnosis of cancer> کمک کند، یک زمینه ژنتیکی شفاف برای انواع گروه خونی AB، A، Bکه مبتلا به لخته خون می شوند یا شروع به ایجاد واریس می کنند وجود دارد این لخته های خونی اگر درمان نشوند می توانند به ریه ها بروند و زندگی یک فرد را به خطر بیاندازند.

پس از تجزیه و تحلیل داده ها در حدود ۶۶،۰۰۰ نفر به مدت بیش از ۳۰ سال، یک مطالعه نشان داد که افراد با گروه خونی A، B و AB در مقایسه با افراد با گروه O ، دارای ۴۰ درصد ریسک بالاتری در ابتلا به لخته خون دارند.

اما افرادی که گروه خونی O دارند کمتر دچار حملات قلبی می شوند. البته با پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و دور بودن از استرس می توانید این مشکلات و بیماری ها را به حداقل برسانید و سلامت خود را حفظ کنید.

بر طبق تحقیقی که سال ۲۰۱۵ انجام شد افرادی که گروه خونی A دراند در مقابل افرادی که گروه خونی O دارند بیشتر در معرض سرطان معده قرار میگیرند ولی افرادی که گروه خونی O دارند بیشتر در معرض زخم معده قرار میگیرند. همچنین افرادی که گوره خونی B یا AB دارند شانس بیشتری برای ابتلا به سرطان لوزالمعده دارند.

مدتی قبل متخصصان مرکز ملیبیوتکنولوژی آمریکا  مشخص کرده بودند که دارندگان گروه  خون گروه ۱ بیشتر مبتلا به  زخم معده و گاستریت می‌شوند. بهداشت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: