کد خبر: ۲۴۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 09
به رغم تحریم‌های ظالمانه و فشارهای آمریکا تمام تلاش خود را برای تأمین داروهای بیماران خصوصاً بیماران خاص به کار گرفته‌ایم و خدا را شکر می‌کنیم که مشکلی در خصوص تأمین داروی بیماران وجود ندارد و جای هیچ نگرانی نیست
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: به رغم تحریم‌های ظالمانه و فشارهای آمریکا، تمام تلاش خود را برای تأمین داروهای بیماران خصوصاً بیماران خاص به کار گرفته‌ایم و مشکلی در خصوص تأمین داروی بیماران<Providing patients with medication> وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین:سعید نمکی وزیر بهداشت در خصوص وضعیت موجودی دارویی کشور اظهار داشت: به رغم تحریم‌های ظالمانه و فشارهای آمریکا تمام تلاش خود را برای تأمین داروهای بیماران خصوصاً بیماران خاص به کار گرفته‌ایم و خدا را شکر می‌کنیم که مشکلی در خصوص تأمین داروی بیماران وجود ندارد و جای هیچ نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه دولتمردان آمریکایی به دروغ می‌گویند که دارو تحریم نیست، گفت: با تلاش همکارانم کمبود داروهای اساسی در کشور به حداقل یک سوم میزان کمبود دارو در مدت مشابه سال گذشته رسیده و کمبود داروهای اساسی در کشور به مراتب کمتر از قبل است.

وزیر بهداشت با اشاره به ذخیره دارو و تجهیزات پزشکی گفت: بسیاری از گزارشات مبنی بر کمبود دارو مربوط به نسخه نویسی خارج از لیست دارویی کشور است؛ در حالی که بسیاری از داروها مشابه داخلی دارند اما برخی از پزشکان به برندنویسی عادت کرده‌اند و مجدد همان داروی خارجی را برای بیماران نسخه می‌کنند و باعث سرگردانی مردم می‌شوند، در حالی که همین داروی ایرانی با کیفیت به راحتی در دست بیماران است. 

وی اظهار داشت: ممکن است یک کمپانی خارجی دارویی را تولید کرده باشد اما قتی این دارو مشابه داخلی دارد چطور انتظار دارید که برویم و داروی خارجی را با چندین برابر قیمت به دست بیماران برسانیم؟ هم صنعت تولید و زحمات دانشمندان خودمان را لگدمال کنیم و هم هزینه چندین برابری به بیماران تحمیل کنیم.

وی در پایان گفت: البته اگر برای ما ثابت شود داروی داخلی کیفیت لازم را ندارد قطعا اجازه تولید نخواهیم داد. ما نه رانتی برای واردات ایجاد خواهیم کرد و نه برای تولید و قطعا سلامت مردم نخستین و مهم‌ترین اولویت خواهد بود.ایرنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: