کد خبر: ۲۴۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 09
انتقاد یک پزشک از برنامه های صداوسيما
پزشکان به جای تمرکز کامل بر مطالعه و درمان و بالا بردن مهارت مجبور میشوند بخشی از تمرکز خود را صرف دفاع از حیثیت حرفه ای خود کنند
شفا آنلاین>اجتماعی>این که چرا صدا و سیما به گونه ای برنامه میسازد و پخش میکند که ضرر آن بیش از فایده اش است و بر این روش کار خود پافشاری میکند و به استمرار آن مقید است امری است که مقامات ارشد و سیاستگذاران باید پیگیر موضوع شده و جوابگو باشند. زیرا در شرایطی که مشکلات مختلف مردم هر روز بیشتر میشود باید پرسید ایجاد اختلاف چه نفعی دارد .

 به گزارش شفا آنلاین: دکترآبتین جنت سرشت با ارسال یادداشتی به شفاانلاین ،ضمن انتفاد ازعملکرد برنامه های صداو سیما برعلیه جامعه پزشکی و عواقب جدی این رویه نوشته است :"درچنین شرابطی ،پزشکانی که با هجمه های شدید ازسوی رسانه ملی روبرو هستند به جای تمرکز کامل بر مطالعه و درمان و بالا بردن مهارت مجبور میشوند بخشی از تمرکز خود را صرف دفاع از حیثیت حرفه ای خود کنند . جنگ اعصاب برخورد با کسانی که برنامه های صدا و سیما را بدون تأمل باور میکنند و در مطب یا بیمارستان میخواهند داد مشکلات زندگی را از پزشک بستانند چه نتیجه ای خواهد داشت ؟ و به سود کیست ؟ فکر میکنم اکثر ما به یاد بیاوریم وقتی مامور پلیس توسط راننده خاطی مورد ضرب و شتم قرار گرفت چگونه ضمن مجازات او به دلیل انجام چنان عمل مجرمانه در برنامه ای حاضر شد و عذرخواهی کرد .

 آیا در دفاع از پزشکان و کادر درمانی چنین عکس العملی می بینیم ؟ احترام و اعمال قانون امری جامع است ولی متاسفانه چون کادر درمانی بی دفاع هستند تعرض ها بیشتر میشود و این فزونی فقط موجب ایجاد دشمنی و تنفر و اختلاف و عدم اعتماد در میان مردم میشود . علت اینکه میگویم مردم و نه پزشکان و بیماران چون وقتی سپیدی و سمبل پاکی را تیره کنند واکنش مردم میشود : " وای به روزی که بگندد نمک ". و انتشار بی اعتمادی و تنفر از زمین تا آسمان با خبررسانی و آگاه نمودن تفاوت دارد و از اصول اولیه ای است که هر روزنامه‌نگار یا فردی که در رسانه کار میکند به آن آگاه است و الفبای کار در رسانه میباشد . در بهترین حالت گمان بر این است که از کار در رسانه حتی الفبای آن را نمیدانند که موجب حیرت است و در حالت دیگر تعمدی در کار است که باید جوابگو باشند .

اگر کسی بر سر شاخ نشیند و بن را ببرد و هر چه او را نصیحت کنند که بر خود این بدی را مکن و او باز هم ادامه دهد  باید جستجو کرد و انگیزه را یافت . 
راه است و چاه و چشمه خورشید و آفتاب ///
تا هر کسی نگرد پیش پای خویش///
چندین چراغ دارد و بیراهه میرود///
بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش...... سعدی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
0
متاسفانه با این سیاستها سلامت جامعه در خطر است. از یک طرف در کمبود شدید دارو و سرم و سایر اقلام پزشکی هستیم و از طرف دیگر عده ای با ایجاد تفرقه بین مردم و پزشکان آسیب مضاعف وارد میکنند. وزارت بهداشت باید هوشیار تر از این باشد و با صدا و سیما به طور جدی برخورد کند.
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
0
با ستایش از کوشش های ارزنده مدیران گرامی شفااآنلاین برای نگهداری از تندرستی مردم ایران باید از نوشته داهیانه و خردمندانه سروردکتر جنت سرشت سپاسگراری کنم که بروشنی نشان میدهند گروهی نابخردانه در صدا و سیما بر سر شاخ نشسته اند و بن میبرند. من نگران کسانی که از بلندی به زیر پرت میشوند نیستم، نگرانی من برای بیمارانی است که زیر درخت نشسته اند و آوار برسر آنان خراب میشود.دشنام و سخن نادرست در باره پزشکان ایرانی که با همه دشواری ها به مردم خدمت میکنند تنهابه زیان مردم دردمند میباشد. اگر خوب بررسی گردد پزشکان ایران بیش از هرگروه کاری دیگر مالیات میپردازند آیا روشن است که صدا و سیما برای دریافت هایش برای برنامه های تبلیغاتی چگونه مالیات میپردازد؟ و کارت خوان دریافت های آشکار و پنهان صدا و سیما کجا ثبت شده.؟ باید به صداو سیما گفت من اگر نیکم اگر بد تو بروخود را باش هرکسی آن درود عاقبت کار که کشت.بهروزبرومند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
0
شوراندن مردم بر عليه قشر زحمتكش و شريف پزشك ، كاري غير اخلاقي است. و وزارت بهداشت بايد با اين افراد و نهادها ، از جمله صدا و سيما برخورد نمايد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: