کد خبر: ۲۴۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 06
۵ سپتامبر روز جهانی خیریه، فرصتی برای یاد آوردن این موضوع است که گسترش روحیه خیر عمومی و تلاش جمعی ضرورت امروز جامعه است
شفا انلاین>اجتماعی>وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیانیه‌ای به مناسبت پنجم سپتامبر روز جهانی خیریه، گفت: گسترش روحیه خیر عمومی و تلاش جمعی، ضرورت امروز جامعه است.

به گزارش شفا آنلاین:شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی خیریه نوشت: «شایسته ترین مردمی که مورد غبطه قرار می‌گیرد کسی است که برای کار خیر سبقت می گیرد». «امام علی (ع)»

۵ سپتامبر روز جهانی خیریه، فرصتی برای یاد آوردن این موضوع است که گسترش روحیه خیر عمومی و تلاش جمعی ضرورت امروز جامعه است. این تلاش هدفمند که با فداکاری شهروندان و مسؤولیت پذیری کارگزاران معنا می‌یابد، راه بی‌بدیل مقابله با چالش‌هایی است که بر  سر راه توسعه رفاه و امنیت یک کشور وجود دارد.


هرگونه تلاش خیر محور شهروندان برای بهبود وضعیت جامعه، به ویژه در بخش‌های  مختلف اجتماعی حمایتی و حرکت به سمت شکل‌گیری جنبش خیرین در حوزه مهارت‌افزایی سرمایه‌ای اجتماعی است که در سایه اعتماد بین کنشگران مختلف یک جامعه شکل می‌گیرد.

نباید فراموش کرد که یکی از دلایل مقاومت ملی ما در برابر آثار و فشارهای تحریم، وجود این روحیه فداکاری و خیرافزایی در جامعه است؛ با تکیه بر این روحیه است که می‌توان از چنین بزنگاه هایی با سربلندی و افتخار عبور کرد.

باور دارم که کنشگری خیر محور محل تلاقی رشد معنوی فردی، ارتقای سلامت روانی، تقویت روحیه جمعی، توسعه اقتصادی اجتماعی و کاهش فقر است بر همین اساس ماموریت مهم این وزارتخانه به ویژه در سازمان بهزیستی تسهیل فعالیت موسسات خیریه و خیرین، روان سازی فرایند صدور مجوز تأسیس فعالیت آنها و شفافیت در ارتباط ساختارمند آنها با ساختارهای اجرایی است که در این مسیر اقدامات بسیار خوبی نیز انجام گرفته است که باید با جدیت ادامه یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: