کد خبر: ۲۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 05
شفا آنلاین:رییس پژوهشگاه فن آوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا گفت: ناباروری عامل مهمی در کاهش جمعیت جوان جامعه در سال‌های آینده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدمهدی آخوندی با اشاره به اینکه طیف گسترده‌ای از زوج‌های کشور با مشکل ناباروری دست به گریبانند، تاکید کرد: در حال حاضر از هر 10 زوج ایرانی دو زوج مشکل ناباروری دارند و این مشکل می‌تواند در آینده زمینه‌ساز مشکلات اجتماعی مانند افزایش سن جمعیت، کاهش جمعیت جوان و کارآمد جامعه و وقوع طلاق‌های خواسته یا ناخواسته شود.

رییس انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران با اشاره به تغییر سیاست تنظیم خانواده در کشور، خواستار توجه ویژه به مشکلات عدیده زوج‌های نابارور شد.

آخوندی باورهای غلط درباره باروری و ناباروری را تهدیدی برای سلامت جامعه برشمرد و افزود: اگر زوج‌ها هنگام مواجهه با مشکل ناباروری، درباره مراکز درمانی فوق تخصصی ناباروری و روش‌های نوین تشخیص و درمان، آگاهی کافی و مناسب نداشته باشند، به متخصصان مختلف و پراکنده مراجعه می‌کنند.

وی در این باره ادامه داد: با مراجعه به مراکز غیرتخصصی، زوج‌های نابارور در معرض تشیخص‌های نادرست و درمان‌های دارویی و جراحی‌های غیرضروری قرار می‌گیرند و این عوامل، هزینه‌هایی گزاف را به لحاظ مالی و روانی برای زوج و جامعه به همراه خواهند داشت.

آخوندی ناباروری را یک بحران روانی در خانواده خواند که استرس زیادی بر زوج‌های نابارور وارد کرده و به طرق گوناگون سلامت روانی آن‌ها را تهدید می‌کند.

رییس پژوهشگاه فن آوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا با تاکید برلزوم اطلاع رسانی صحیح درباره باروری و ناباروری در جامعه گفت: در این راستا مرکز فوق تخصصی ابن سینا جهاد دانشگاهی با همکاری صدا و سیما برنامه‌ای تلویزیونی تحت عنوان پایان ناباروری و با محوریت آگاهی بخشی به خانواده‌ها درباره باروری و ناباروری، برچسب‌برداری از مشکل ناباروری در جامعه و معرفی روش‌های درمان و پیشرفت‌های کشور در این باره در دست تهیه دارد.

به گفته دکتر آخوندی این برنامه هر هفته شنبه‌ها ساعت 19 از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد و زوجین می‌توانند سوالات خود را پیرامون این موضوع به آدرس info@avicennaclinic.ir ارسال کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: