کد خبر: ۲۴۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 26
روز ۱۷ مهر سال ۹۵، پنج عضو خانواده پزشک جوانی به‌نام علیرضا صلحی با علائم مسمومیت به بیمارستان تبریز منتقل شدند. اما تلاش پزشکان برای نجات جان همسر و مادربزرگ این پزشک بی‌نتیجه ماند و آنها جان خود را از دست دادند
شفاآنلاین>سلامت> پزشک تبریزی که متهم است سه سال قبل همسر و مادربزرگش را با خوراندن غذای مسموم به قتل رسانده برای دومین بار به قصاص محکوم شد.

به‌گزارش شفاآنلاین، روز ۱۷ مهر سال ۹۵، پنج عضو خانواده پزشک جوانی به‌نام علیرضا صلحی با علائم مسمومیت به بیمارستان تبریز منتقل شدند. اما تلاش پزشکان برای نجات جان همسر و مادربزرگ این پزشک بی‌نتیجه ماند و آنها جان خود را از دست دادند.

 گرچه در گزارش‌های اولیه مسمومیت ناشی از خوردن غذای نذری علت مرگ اعلام شد اما با شروع تحقیقات تخصصی و پلیسی عمدی بودن این مسمومیت<Poisoning> و احتمال قتل قوت گرفت و پزشک جوان بازداشت شد. 

در حالی که علیرضا منکر دخالت در قتل‌ها بود حدود 6 ماه بعد نیز کیفرخواست پرونده با اتهام قتل عمدی متهم صادر و برای رسیدگی به شعبه سوم دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی ارسال شد. قضات پس از برگزاری 4 جلسه سرانجام رأی به قصاص متهم دادند اما این حکم در دیوان عالی نقض و پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه بدوی بازگشت. 

بابک بابازاده، وکیل مدافع این پزشک گفت: با نقض حکم قصاص از سوی دیوان عالی کشور پرونده به شعبه صادر‌کننده رأی بدوی- شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی- فرستاده شد و پس از برگزاری دو جلسه دادگاه در این شعبه، اولیای دم همسر موکلم، خواستار قصاص و اولیای دم مادربزرگ او، خواهان دریافت دیه شدند که قضات نیز برای دومین بار حکم به قصاص و پرداخت دیه دادند. حکم صادره غیرقطعی است و در مهلت ۲۰ روز به دیوان عالی کشور اعتراض خواهیم کرد.‌ایران 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: