کد خبر: ۲۴۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 24
برخی از افرادی که در کنگره ۶۰ با روش DST با داروی OT تحت درمان بیماری اعتیاد قرارگرفته اند اذعان داشتند بیماری را که از قبل به آن مبتلا بودند در حین درمان اعتیاد، درمان شده است
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل جمعیت احیای انسانی کنگره 60، با تقسیم بندی اعتیاد به دو بخش درمانی به روش تدریجی (DST) و بازتوانی و بیان اینکه بخش بیماری دراین کنگره بالاتر از بیماری روانی است ودرجسم و ناقل‌های عصبی دربیماری اعتیاد فرد دچار مشکل می شود، تاکید کرد: معتقد هستیم بیماری اعتیاد کاملا قابل درمان است.

به گزارش شفا آنلاین، حسین دژاکام در سیزدهمین کنگره همایش دانش اعتیاد درسالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به جزئیات برگزاری این کنگره و این پنل ، افزود: بخش بیماری در کنگره 60 بالاتر از بیماری روانی است چرا که در جسم و ناقل‌های عصبی در بیماری اعتیاد فرد دچار مشکل می‌شود.

وی ادامه داد: درکنگره 60 چیزی به نام وسوسه نداریم و یک فرد درمان شده در انبار مواد مخدرهم که استراحت کند هیچگاه وسوسه نخواهد شد ولی کسی که ترک کرده چون ناقل‌های عصبی نرمال نیست و دچار وسوسه می شود و حتی به خواب نمی رود به دلیل سه هورمومن استیل کولین آدرنالین و سروتونین است.

دژاکام با اشاره به اینکه هم اکنون کتاب 14 مقاله درباره بیماری اعتیاد بصورت مشترک با ویلیام ال وایت نوشته شده که در نوع خودش جزو مقالات قابل توجه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این کتاب در شهریور 97 رونمایی وجلد نخست آن که در یک سال به چاپ ششم رسید.

وی اظهار داشت: علاقه مند هستم که متخصصان این کتاب را مد نظر قرار دهند. از طرفی بودجه آن را صرف تحقیقات کردیم و به بهترین مقالات جایزه می‌دهیم.

مدیرکل جمعیت احیای انسانی کنگره 60 در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به حضور متخصصان و کارشناسان مختلف حوزه اعتیاد و درمان آن در این کنگره، تصریح کرد: هرچند کنگره 60 فقط ریکاوری آن قوی نیست و ریکاوری بخشی از کار ما رو تشکیل می دهد اما از نظر ما بیماری اعتیاد کاملا قابل درمان است.

درمان بیماری‌های لاعلاج با روش درمانی کنگره ۶۰
متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی کولورکتال، پروکتولوژیست در سیزدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد درباره تجارب بالینی درمان بیماری با رویکرد تئوری ایکس گفت: برخی از افرادی که در کنگره ۶۰ با روش DST با داروی OT تحت درمان بیماری اعتیاد قرارگرفته اند اذعان داشتند بیماری را که از قبل به آن مبتلا بودند در حین درمان اعتیاد، درمان شده است.

محسن مغاری اضافه کرد: دربدو امر تصور می‌شد که این‌یک رویکرد کاملاً اتفاقی و تصادفی بوده است و در ادامه تعداد این افراد بیشتر شد.

وی گفت: سیستم ایکس یا همان مجموعه‌ ناقل‌های عصبی و یا نوروترانسمیترها دراثر سوءمصرف مواد مخدر یا اختلالات روانی و جهان‌بینی فرد از تعادل خارج می‌شود و این یعنی اینکه بیماری‌های روان‌تنی یا سایکوسوماتیک در اثر اختلال در سیستم ایکس افراد به وجود می‌آید؛ باید توجه داشت که در حال حاضر تعداد زیادی بیماری روان‌تنی وجود دارد.طب نوین پزشکی و علمی دنیا بر این باور است که فعلاً درمان قطعی برای بیماری‌هایی مثل MS، برخی میگرن‌ ها و کولیت‌ ها و ... وجود ندارد و فقط می‌توان با دارو مقداری از علائم آن را کنترل کرد.

وی در ادامه گفت: برخی از بیماری‌ها در کنگره ۶۰ به درمان رسیدند و خوشبختانه در سه سال اخیر به نتایج خوبی دست‌یافتیم، به‌عنوان‌مثال ما دو بیمار مبتلابه کرون داشتیم که بیماری این افراد درمان و به زندگی عادی خود برگشتند.

همچنین این متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی کولورکتالدر ادامه موضوع « ترمیم» رایکی ازتصاویری که در تئوری ایکس مطرح می‌شود عنوان کرد و گفت: بدین شکل بیمارانی هستند که جسم آن‌ها توانایی‌ترمیم دارد و این افراد مشکلی ندارند اما برخی افراد در شرایطی قرار دارند که سیستم بیوشیمی بدن آن‌ها به‌گونه‌ای تخریب‌شده که توانایی بازسازی و ترمیم ندارد که برای این قبیل افراد عملیات معکوس را انجام دادیم، درواقع با انجام درمان با سفر ایکس به‌مرور بازگشت به حالت تعادل را تجربه می‌کنند.

به گفته مغاری درواقع باید گفت که اکثر بیماران مبتلابه بیماری‌های مزمن روانی و عصبی که در سیستم ایکس آن‌ها تخریب ایجادشده می‌توانند با روش درمانی کنگره ۶۰ سلامتی خود را به دست بیاورند.

از چاله به چاه افتادن با روش غلط غربی
در ادامه این مراسم مهران نیک‌بخت، متخصص بیماری‌های عفونی در سیزدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد گفت: دژاکام در سال ۹۱ در مصاحبه‌ای با ماهنامه سفیر سلامت اعلام کردند؛ جهان پزشکی هنوز به نقطه صفر اعتیاد هم نرسیده است لذا در حال حاضر می‌بینیم سیاست‌گذاران مملکت به این نتیجه رسیدند و از این توانایی استفاده می‌کنند، خوشحالم یک پیوند خوبی بین انجیو های علمی و مراکز پزشکی برقرار شد.

نیک‌بخت ادامه داد: سال ۸۱ روش‌هایی به نام سم‌زدایی و UROD و... وجود داشت و علتش این بود که همه متون در این زمینه از غرب آمده بود.

وی خاطرنشان کرد: اینک به جمله دژاکام که گفت (جهان پزشکی هنوز به نقطه صفر اعتیاد هم نرسیده است) کاملاً اعتقاددارم چون من با کنگره ۶۰ لحظه‌لحظه زندگی و آن را لمس کردم کسانی که از مرحله کارتن‌خوابی به دانشجوی دکترای رشته روانشناسی رسیدند.

این متخصص بیماری های عفونی در عین حال اظهارداشت: درکنگره ۶۰ ترک نداریم بلکه درمان داریم و تأکید می‌کنند این بیماری صد درصد درمان‌پذیراست. برخلاف متون غربی که معتقد بودند اعتیاد درمان ندارد و روش‌های غلطی که مردم را از چاله به چاه می‌انداختند و به‌جای اینکه فرد از مواد خلاص شود گرفتار مواد دیگری و شاید بدتری می‌شد.

نیک‌بخت در ادامه گفت: کنگره ۶۰ مصرف‌کنندگان را به سه گروه مصرف‌کنندگان خواستار اعتیاد(نامزدهای اعتیاد )، مصرف‌کنندگان خواستار رهایی و مصرف‌کنندگانی که به رهایی رسیدند تقسیم می‌کند و نکته حائز اهمیت اینکه سیستم بیوشیمیایی و نوروترانسمیترها را به سیستم ایکس تشبیه می‌کنند.

در ادامه این کنگره به افراد و پژوهشگرانی که تحقیقات و پژوهش های خود را در قالب مقاله و پوسترارائه کردند، جوایزی از سوی جمعیت احیای انسانی کنگره 60 و دبیرخانه همایش ارائه شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: