کد خبر: ۲۴۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 24
در مورد ساماندهی عطاری‌ها در کمیسیون بهداشت بحث و گفت و گو شده و مسئولان وزارت بهداشت نیز بر این مهم تاکید دارند که باید به تدریج معاونت طب سنتی تشکیل شود
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت واگذاری روند مجوز فعالیت عطاری‌ها به وزارت بهداشت، کاهش تخلفات و نظارت مناسب را ثمره این اقدام دانست.

به گزارش شفا آنلاین، اکبر ترکی در مورد تخلفات عطاری‌ها، گفت: طب سنتی به عنوان یک طب مکمل نه جایگزین می‌تواند در مقوله درمان بسیار تاثیرگذار باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه عطاری‌ها هنوز ساماندهی نشده‌اند، افزود: از سویی نظارت مناسب و مطلوبی بر فعالیت و عملکرد این مراکز صورت نمی‌گیرد.

باید معاونت طب سنتی تشکیل شود
 وی ادامه داد: در مورد ساماندهی عطاری‌ها در کمیسیون بهداشت بحث و گفت و گو شده و مسئولان وزارت بهداشت نیز بر این مهم تاکید دارند که باید به تدریج معاونت طب سنتی(Traditional medicine) تشکیل شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم یادآور شد: انتظار می‌رود ساماندهی سریع‌تر عطاری‌ها در دستور کار قرار گیرد تا بخشی از تخلفات آنها کاهش یابد.

ترکی تصریح کرد: در این رابطه ممکن است سود و معاملاتی وجود داشته باشد؛ متاسفانه برخی از عطاری‌ها به صورت غیرمجاز فعالیت و داروهای گیاهی را به صورت غیرمجاز عرضه می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه روند اعطای مجوز فعالیت عطاری‌ها باید به وزارت بهداشت واگذار شود، گفت: به طور قطع با اعطای مجوز فعالیت این مراکز به وزارت بهداشت نظارت‌ها بهتر و تخلفات کمتر خواهد شد.

بی توجهی نسسبت به ساماندهی، مهمترین علت بروز تخلفات عطاری‌ها
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بی توجهی نسسبت به ساماندهی را مهمترین علت بروز تخلفات عطاری‌ها دانست و خواستار ساماندهی سریع‌تر آنها شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: