کد خبر: ۲۴۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 24
۴۰ درصد آلایندگی هوای تهران مربوط به خودروهای شخصی است که اصلاح سوخت و فیلتر آلاینده‌ها و توجه به معاینه فنی، راهکاری میان‌مدت حل این مشکل است
شفاآنلاین>سلامت>شهردار تهران با بیان اینکه "۴۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهای شخصی است"، گفت: راهکار کوتاه‌مدت حل معضل آلودگی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

به گزارش شفاآنلاین، پیروز حناچی در مراسم گرامیداشت روز پزشک، با تبریک این روز به جامعه پزشکی اظهار کرد: یکی از نکاتی که نباید آن را فراموش کنیم، اوج زحمات پزشکان در طول بحران‌های مختلف پس از انقلاب و قبل از انقلاب است و زحمات آن‌ها را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرده‌ایم. آنها همواره قبل از هر عملیاتی در منطقه حضور می‌یافتند و از آن مهم‌تر، اتفاقی بود که در زنجیره بیمارستان‌های صحرایی افتاده بود، به‌طوری که ادعا می‌شود رکورد زمان لحظه جراحت<Injury> تا درمان در دوران جنگ شکسته شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در شهر تهران سالانه ۵۷ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند که ۱۴۰۰ فوت بر اثر سوانح رخ می‌دهد.

شهردار تهران ادامه داد: ۹.۳ درصد از تهرانی‌ها دیابت دارند و ۳۰ درصد آن‌ها قند خون خود را کنترل نمی‌کنند؛ همچنین ۵۰ درصد تهرانی‌ها دارای کلسترول بالا هستند و از هر پنج تهرانی یک نفر مبتلا به فشار خون است. شیوع پرفشاری خون در بین مردم تهران ۱۹ درصد است و از هر هشت تهرانی یک نفر از بیماری خود مطلع نیست.

حناچی گفت: ۱۹.۳درصد تهرانی‌ها چاق هستند و ۵۲.۲ درصد مردم فعالیت بدنی مناسبی ندارند. راهکار بلندمدت حل این معضل، توسعه حمل و نقل عمومی است که سهم مترو در حمل و نقل عمومی حدود ۱۶ درصد است.

وی با بیان اینکه "در سال ۹۶ متاسفانه ۱۴۰۰ مرگ بر اثر فشارخون بالا در تهران رخ داده است"، افزود: ذرات معلق در سال ۱۳۹۴ جان ۴۵۷۳ نفر را گرفت. پس از سال ۹۴ با جدی گرفتن معاینه فنی، اصلاح سوخت و ... تا حدی میزان این ذرات معلق کنترل شد اما همچنان سه برابر استاندارد مجاز است.

حناچی تاکید کرد: ۴۰ درصد آلایندگی هوای تهران مربوط به خودروهای شخصی است که اصلاح سوخت و فیلتر آلاینده‌ها و توجه به معاینه فنی، راهکاری میان‌مدت حل این مشکل است.

شهردار تهران تصریح کرد: راهکار کوتاه‌مدت حل مشکل آلودگی هوای تهران، باور مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار