کد خبر: ۲۴۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 24
بروکلی یکی از بهترین موادغذایی برای بهبود شکستگی استخوان بوده، زیرا سرشار از ویتامین K است. براساس انستیتوی لینوس پاولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان در ایالات متحده، ویتامین K با اتصال به موادمعدنی دیگر به تشکیل توده استخوانی کمک می کند
شفاآنلاین>سلامت> بیشتر افراد شکستگی استخوان را در دوران کودکی یا بزرگسالی تجربه می کنند. 

به گزارش شفاآنلاین،شکستگی استخوان<bone> دردناک و خسته کننده بوده زیرا مدت زمانی طولانی برای بهبود آن مورد نیاز است. بدن به طور طبیعی استخوان شکسته خود را درمان می کند. همچنین برخی از موادغذایی می تواند برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی مفید باشد.

بروکلی سرشار از ویتامین K

بروکلی یکی از بهترین موادغذایی برای بهبود شکستگی استخوان بوده، زیرا سرشار از ویتامین K است. براساس انستیتوی لینوس پاولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان در ایالات متحده، ویتامین K با اتصال به موادمعدنی دیگر به تشکیل توده استخوانی کمک می کند. ویتامین K همچنین باعث تسریع شکستگی استخوان شده زیرا در فرآیند مینرالیزاسیون استخوان شرکت دارد. همچنین طبق انستیتوی لینوس پاولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان ایالات متحده، یک فنجان بروکلی حاوی ۲۲۰ میکروگرم ویتامین K است.

ماست حاوی کلسیم و اسیدهای آمینه

اسیدهای آمینه و همچنین ماده معدنی کلسیم به درمان شکستگی استخوان کمک می کنند. اسیدهای آمینه ی موجود در ماست از جمله لیزین و گلوتاتیون باعث افزایش جذب کلسیم و توده استخوانی می شود. همچنین کلسیم غذایی موجود در ماست نیز برای درمان شکستگی استخوان ضروری بوده زیرا استخوان بیشتر از کلسیم و فسفر تشکیل شده است.

پرتغال سرشار از ویتامین C

مصرف پرتغال می تواند فواید بسیاری برای شکستگی استخوان داشته باشد. پرتغال سرشار از ویتامین C بوده که به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل کرده و باعث کاهش درد و رشد توده استخوانی جدید می شود. ویتامین C همچنین به افزایش عملکرد سیستم ایمنی برای تسریع در روند درمان <cure>کمک می کند.

شیر منبعی از پروتئین و ویتامین D

شیر منبع خوبی از پروتئین بوده که باعث افزایش سیستم ایمنی شده و محرکی برای درمان شکستگی محسوب می شود. همچنین شیر علاوه بر کلسیم حاوی ویتامین های دیگری مورد نیاز ترمیم شکستگی استخوان است. ویتامین D موجود در شیر نیز باعث افزایش میزان کلسیم دریافتی خواهد شد.بهداشت نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: