کد خبر: ۲۴۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 23
در حوزه دارو‌های مرتبط با ترک اعتیاد همچنین توانسته ایم به صادرات دست یابیم علاوه بر اینکه همه نیاز‌های داخل را با قیمت مناسب و ارزان تامین می‌کنیم. تا سال ۱۳۸۵ سومین کشور از نظر ظرفیت تولید دارو‌های ترک اعتیاد بودیم و موفقیت‌های بیشتری را پیش رو خواهیم داشت
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سندیکای مواد موثره دارویی گفت: در حوزه دارو‌های مرتبط با ترک اعتیاد توانسته ایم به صادرات دست یابیم؛ علاوه بر اینکه همه نیاز‌های داخل را با قیمت مناسب و ارزان تامین می‌کنیم.

به گزارش شفا آنلاین: مراسم رونمایی از ۸ محصول جدید دارویی و تجلیل از فعالان حوزه صنعت دانش ترک اعتیاد در سیزدهمین کنگره بین‌المللی دانش و اعتیاد در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی با حضور غلامحسين مهرعليان مدیرکل جدید امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو <Food and Drug Administration>برگزار شد. در این مراسم از هشت قلم محصول دارویی ترک اعتیاد رونمایی شد.

مدیرعامل تولید مواد اولیه داروپخش در حاشیه این کنگره در جمع خبرنگاران گفت: سه محصول از این هشت محصول در حوزه ترک اعتیاد است.

حمیدرضا علیپور گفت: قرص متادون ۲۰ میلی گرم، قرص متادون ۴۰ میلی گرم و قرص بوپرونورفین ۲ میلی گرم، شربت گایاکُدین، از جمله دارو‌های ضد اعتیاد هستند و کاملا تولید داخل هستند.

وی افزود: شربت گایاکُدین است که نخستین بار در کشور تولید شده و ضد سرفه و خلط آور و برای درمان بیماری سرماخوردگی و آلرژی است. همچنین ۴ محصول کپسول امپرازول، پنتاپرازول، لنسوپرازول و اس امپرازول رونمایی شد که این محصولات برای رفع مشکلات معده و گوارشی استفاده می‌شود.

وی گفت: در سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد در کنار رونمایی از این محصولات، کتابی با عنوان ۵ سوال شایع در خصوص پیشگیری و درمان اعتیاد در جامعه کار و تولید تالیف هومان نارنجی‌ها با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد مبارزه با مواد مخدر رونمایی شد.

همچنین در این کنگره از آقایان مُکری، اختراعی و نارنجی‌ها به عنوان سه فعال حوزه دانش اعتیاد و صنعت تولید مواد موثره در حوزه ترک اعتیاد تجلیل شد.

فرامز اختراعی، رئیس سندیکای مواد موثره دارویی نیز گفت: دارو‌های ترک اعتیاد که در داخل کشور تولید می‌شود کاملا برای مدل اعتیاد‌های داخل کشور ساخته شده است. تنها داروی مشترک ما با خارج از کشور در زمینه ترک اعتیاد از مشتقات هروئین است، اما دارو‌های تولید داخل از خانواده تریاک هستند بنابراین شربت تریاک یکی از مهمترین دارو‌هایی است که به بیمار کمک می‌کند بدون اینکه دچار بحران‌های ناشی از کمبود مواد مخدر شود به آرامی آن را ترک کند و به زندگی عادی برگردد. در کنار آن دارو‌های دیگر مانند متادون وجود دارد که برای درمان بیماران معتاد استفاده می‌شود.

اختراعی افزود: در حوزه دارو‌های مرتبط با ترک اعتیاد همچنین توانسته ایم به صادرات دست یابیم علاوه بر اینکه همه نیاز‌های داخل را با قیمت مناسب و ارزان تامین می‌کنیم. تا سال ۱۳۸۵ سومین کشور از نظر ظرفیت تولید دارو‌های ترک اعتیاد بودیم و موفقیت‌های بیشتری را پیش رو خواهیم داشت.

سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد چهارشنبه ۳۰ مرداد در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرد و تا امروز جمعه اول شهریور ادامه دارد.میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: