کد خبر: ۲۴۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 22
این نوشیدنی با توجه به خاصیت چربی‌سوزی که دارد یکی از بهترین ترکیبات برای از بین بردن چربی‌های دور شکم و پهلو محسوب می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مخلوط آب جعفری با سایر سبزی‌ها به دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه کمک می‌کند و باعث رفع عفونت‌های مجاری ادراری می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص آب جعفری و ترکیب آن با دیگر سبزی‌ها اظهار کرد: آب جعفری با سایر سبزی‌ها یکی از نوشیدنی‌های بسیار پر فایده و قدیمی است که اغلب افرادی که دنبال کاهش وزن و حفظ سلامتی هستند به سراغ آن می‌روند.  این نوشیدنی به علت داشتن ویتامین C و آهن، یکی از نوشیدنی‌های مناسب برای کم خونی(Anemia) محسوب می‌شود. آب جعفری  به شدت لاغرکننده و چربی سوز است و موجب سم‌زدایی از بدن و کبد می‌شود.

عظمایی گفت: این نوشیدنی با توجه به خاصیت چربی‌سوزی که دارد یکی از بهترین ترکیبات برای از بین بردن چربی‌های دور شکم و پهلو محسوب می‌شود. آب این سبزی نقش بسیار موثری در دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه دارد و باعث رفع عفونت‌های مجاری ادراری می‌شود. این ترکیب بر تصفیه خون و کاهش تب بسیار موثر است و به بهبود بیماری‌های کبدی و اختلالات طحال کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: افراد مبتلا به اختلالات پروستات باید آب جعفری و سبزی‌ها را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند همچنین پتاسیم موجود در این ترکیب می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند. استفاده از آب جعفری و سبزی‌ها برای افرادی که با بیماری‌های پوستی مثل لک و پیس یا ویتیلیگو یا سیاهی دور چشم دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مفید است.

رفع مشکلات گوارشی با نوشیدن آب جعفری
او با اشاره به تأثیر این نوشیدنی بر سلامت معده و رفع ناراحتی‌های گوارشی تصریح کرد: نوشیدن آب جعفری و سبزی‌ها در رفع یبوست(Constipation) و پاکسازی روده‌ها اثر دارد؛ ویتامین‌های A ،C و E موجود در این ترکیب باعث به وجود آمدن خاصیت آنتی‌اکسیدان می‌شود؛ بنابراین نوشیدن آب جعفری و سبزی‌ها می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت و از آن در برابر بیماری‌های مختلف به خصوص انواع سرطان‌ها محافظت ‌کند.

عظمایی افزود: آب جعفری و سبزی‌ها شریان‌ها و رگ‌های بدن را پاکسازی می‌کند و بوی بد دهان را از بین می‌برد. اما توجه داشته باشید که زنان باردار و شیرده از آن استفاده نکنند چرا که می‌تواند سلامت جنین و نوزاد را تحت تاثیر قرار دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: برای تهیه این نوشیدنی کافی است یک دسته جعفری را همراه با دیگر سبزی‌ها مورد علاقه خود داخل مخلوط کنید سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: