کد خبر: ۲۴۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 22
مکانیزه شدن سیستم‌های دریافت یک مصوبه کلی در بودجه 98 بوده که تنها شامل پزشکان نیز نمی‌شود، بلکه بر اساس آن تمام اصناف موظف هستند در سال 98 با سیستم‌های مکانیزه فعالیت کنند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس، مکانیزه کردن سیستم دریافت پزشکان از طریق دستگاه کارتخوان را راهی برای رفع ابهام در خصوص نحوه اخذ مالیات از پزشکان دانست.

به گزارش شفا آنلاین، احمد همتی در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه نحوه دریافت مالیات از پزشکان شفاف نیست، گفت: مکانیزه شدن سیستم‌های دریافت یک مصوبه کلی در بودجه 98 بوده که تنها شامل پزشکان نیز نمی‌شود، بلکه بر اساس آن تمام اصناف موظف هستند در سال 98 با سیستم‌های مکانیزه فعالیت کنند، اما برای پزشکان تاکید خاصی صورت گرفت و قرار شد از فروردین ماه این مصوبه را اجرا کنند.

نماینده مردم سمنان در  مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مکانیزه شدن سیستم دریافت از طریق دستگاه کارتخوان اقدامی در جهت شفاف شدن نحوه خرید و فروش‌ها و پرداخت مالیات در کشور است.

هر ماه از لیست دریافت حقوق پزشکان مالیات کسر می‌شود
وی در بیان نحوه دریافت مالیات پزشکان، تصریح کرد: پزشکان یا در سیستم دولتی فعالیت دارند، کما اینکه اغلب پزشکانی که فارغ التحصیل می‌شوند بر اساس آنچه در طرح تحول سلامت آمده در این بخش به صورت تمام وقت فعالیت می‌کنند و همچون سایر کارمندان دولت لیست دریافت حقوقشان مشخص است ودر همانجا کسر مالیات شده و به سازمان امور مالیاتی کشور فرستاده می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: فعالیت پزشکان در بخش خصوصی که شامل مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی می‌شود اکثر آنها طرف قرارداد با بیمه‌ها هستند و باید نسخه‌های خود را به صورت ماهانه به بیمه‌ها بفرستند، بنابراین مالیات آنها در این مراکز محاسبه می‌شود و تنها درصد محدودی با بیمه‌ها قرارداد ندارند.

وی اظهار کرد: به تازگی ما نیز نشست‌هایی را با مسئولان سازمان امور مالیاتی و پزشکان پیرامون بی‌توجهی بیمه‌ها به پرداخت مطالبات پزشکان داشتیم، کما اینکه گاه تا 2 سال معوقات این قشر پرداخت نشده و این در حالی است که سازمان امور مالیاتی بر اساس لیست عملکرد از آنها درخواست مالیات می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: به دنبال پیگیری‌هایی که انجام دادیم در نهایت مصوبه‌ای ایجاد شد که مالیات بر اساس دریافتی پزشکان اخذ شود، بنابراین ابهامی در نحوه دریافت مالیات پزشکان وجود ندارد و چنانچه مشکلی هم در این بخش وجود داشته باشد با مکانیزه شدن سیستم دریافت رفع می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فضاسازی‌های صورت گرفته در خصوص نحوه دریافت مالیات از پزشکان نه به نفع مردم، نه حاکمیت، نه پزشکان و پیراپزشکان است که اکثر آنها در جهت تامین سلامت عمومی تلاش می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: