کد خبر: ۲۴۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 22
روز پزشک را که به نام نامی ابن سینا، طبیب و فیلسوف و حکیم بزرگ ایران و جهان نام نهاده اند، به جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی کشور تبریک و تهنیت می گویم
شفاآنلاین>سلامت>در آستانه یکم شهریور زادروز حکیم فرزانه ابوعلی سینا و روز پزشک؛ رئیس شورای عالی نظام پزشکی در پیامی این روز را به جامعه خدوم پزشکی تبریک گفت.

به گزارش شفاآنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی، متن پیام تبریک دکتر معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی به شرح ذیل است:

روز پزشک را که به نام نامی ابن سینا، طبیب و فیلسوف و حکیم بزرگ ایران و جهان نام نهاده اند، به جامعه<Society> فرهیخته و خدوم پزشکی کشور تبریک و تهنیت می گویم. از دیدگاه قرآنی، این توفیق و افتخار به پزشکان اختصاص یافته است که پیوند دهنده اراده الهی با شفای بیماران باشند. همین رابطه معنوی است که قداست دانش طب، اعتماد به دم مسیحائی طبیب و اثر بخشی امر طبابت را از دیرباز تا این زمان به همراه داشته است.

"هر که را جامه ز عشقی چاک شد

او ز حرص و عیب کلی پاک شد

شاد باش ای عشق خوش سودای ما

ای طبیب جمله علتهای ما"

اطمینان دارم که علیرغم سوءتدبیر صدا و سیما و کژاندیشی برخی عناصر غیر مسئول و نا آگاه در جهت سلب اعتماد عمومی از جامعه پزشکی، همین انگیزه های عاشقانه و تعهد الهی برای خدمت به انسان های دردمند و پاسداری از سلامت<Health> مردم ادامه خواهد یافت.

 در همه کشورها، اعتماد مردم مهمترین پشتوانه نظام سلامت بوده و بی اعتمادی آنها نیز بیشترین آسیب را به سلامت عمومی وارد کرده و می کند، واقعیتی که در توان درک و تشخیص افراد ناآگاه نیست.

 استحضار دارید و سوگند خورده ایم که بر پایه اصول اخلاق پزشکی، منافع و حقوق بیماران و سلامت جامعه را در همه شرایط مقدم بداریم، با دردمندان و بی پناهان همدلی کنیم، با تکریم و احترام به بیماران عزت نفس ایشان را بالا ببریم، با آنان صداقت و شفقت داشته و دفاع از حق سلامت و برخورداری از جامعه سالم برای آحاد شهروندان را از جمله مسئولیت های خود بدانیم. 

امیدوارم در این مسیر خوش فرجام، با حفظ انسجام، نشاط و مشارکت مدنی بتوانیم به رسالت‌های انسانی اجتماعی و اخلاقی خود ادامه دهیم. دست خدا باشما و قدرشناسی و دعای مردم بدرقه راهتان باشد».
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: