کد خبر: ۲۴۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 22
عفونت لیستریوسیس به طور معمول از خوردن مواد غذایی حاوی باکتری‌های لیستریا ایجاد می‌شود. این ماده در بسیاری از مواد غذایی یافت می‌شود اما عمدتاً با شیرهای پاستوریزه نشده، پنیرهای نرم و میان وعده‌های آماده برای خوردن مثل ساندویچ‌های از قبل بسته بندی شده منتقل می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>اسپانیا در پی تجربه بزرگ‌ترین شیوع لیستریا و افزایش شمار مبتلایان به ۱۵۰ نفر، هشداری بین‌المللی برای این بیماری صادر کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، اخیرا یک نفر در اسپانیا به دلیل ابتلا به لیستریوسیس کشته شده و وزارت بهداشت این کشور درحال بررسی ۵۲۳ مورد مشکوک دیگر مبتلا به این بیماری<Sickness> است.

این شیوع شدید در اسپانیا که سالیانه حدود ۸۰ میلیون نفر گردشگر دارد،  وحشت بسیاری را برانگیخته است.

عفونت لیستریوسیس به طور معمول از خوردن مواد غذایی حاوی باکتری‌های لیستریا ایجاد می‌شود. این ماده در بسیاری از مواد غذایی یافت می‌شود اما عمدتاً با شیرهای پاستوریزه نشده، پنیرهای نرم و میان وعده‌های آماده برای خوردن مثل ساندویچ‌های از قبل بسته بندی شده منتقل می‌شود.

بیشترین موارد ابتلا در اسپانیا در مناطق جنوبی این کشور تایید شده است که گوشت‌های خوک بسته‌بندی شده آلوده به این عفونت در آن به فروش رسیده بوده است. اما در مناطق دیگر این کشور از جمله نواحی شمال شرقی آن نیز چندین مورد ابتلا دیده شده است.

به گفته مقامات اسپانیایی تقریبا نیمی از مبتلایان به لیستریوسیس از جمله ۲۳ زن باردار در این کشور هنوز در بیمارستان بستری هستند. لیستریا معمولاً باعث بروز خفیف بیماری می‌شود اما می‌تواند برای زنان باردار  و هم‌چنین افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، خطرناک باشد. 

وزارت بهداشت اسپانیا هشدارهایی را به مقامات اتحادیه اروپا و سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع این بیماری اعلام کرده است.

در ماه‌های اخیر در جریان شیوع لستریا شش نفر پس از خوردن غذای آلوده بیمارستانی در انگلیس کشته شده‌اند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: