کد خبر: ۲۴۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 21
از جمله خواصی که می‌توان برای کدو در نظر گرفت فیبر بالا و کربوهیدرات کم است؛ فیبر بالای موجود در شربت کدو می‌تواند باعث ایجاد حس سیری و کاهش اشتها در فرد می‌شود بنابراین در لاغری افراد تاثیر بسزایی دارد و به کاهش وزن افراد کمک می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: فیبر بالای موجود در شربت کدو می‌تواند باعث ایجاد حس سیری و کاهش اشتها در فرد شود.

به گزارش شفاآنلاین، حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی د، درباره خواص کدو سبز و شربت آن اظهار کرد: شاید نام آن کمی عجیب ب نظر برسد، اما شربت کدو سبز <Zucchini>بسیار مفید و حاوی ویتامین‌های A، گروه ویتامین‌های B۱، B۲، B۳، B۶، C، E و K است و کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن، اسید فولیک، فولات، کلسیم، منیزیم، فسفر و همچنین روتئین و لاگوزانتین و غیره است.

او گفت: از جمله خواصی که می‌توان برای کدو در نظر گرفت فیبر بالا و کربوهیدرات کم است؛ فیبر بالای موجود در شربت کدو می‌تواند باعث ایجاد حس سیری و کاهش اشتها در فرد می‌شود بنابراین در لاغری افراد تاثیر بسزایی دارد و به کاهش وزن افراد کمک می‌کند.

عظمایی تصریح کرد: از جمله خواص مهم این شربت می‌توان به بهبود سلامت سیستم قلبی عروقی، کاهش فشار خون و همچنین پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی اشاره کرد، نوشیدن این شربت تاثیر زیادی در سلامت چشم و تقویت بینایی دارد و از بروز بیماری‌هایی مثل آب مروارید جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این شربت می‌تواند به افراد مبتلا به  دیابت، به خصوص دیابت نوع  ۲ بسیار کمک کند و باعث کاهش قند خون<Blood sugar> شود همچنین برای کاهش چربی، فشار خون و آسم هم  مفید است. 

عظمایی ادامه داد: خاصیت آنتی اکسیدانی این شربت سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز  سرطان‌هایی مثل سرطان روده یا سرطان پروستات جلوگیری می‌کند؛ فیبر موجود در این شربت تاثیر مناسبی  در هضم غذا دارد و موجب رفع یبوست می‌شود.

او تصریح کرد: نوشیدن شربت کدو موجب تقویت دندان‌ها و استخوان‌ها می‌شود همچنین منگنز موجود در آن می‌تواند عملکرد غده تیروئید را بهبود ببخشد؛ خانم‌های باردار می‌توانند به راحتی از آن در دوران بارداری استفاده کنند، این نوشیدنی  حاوی گروه ویتامین‌های B است که انرژی بدن را متعادل می‌کند و می‌تواند به بهبود خلق و خوی افراد کمک کند.

عظمایی گفت: شربت کدو به دلیل  منیزیم از زایمان زودرس در زنان جلوگیری می‌کند و چون حاوی اسید فولیک است می‌تواند برای حفظ سلامت  مادر و جنین در دوران بارداری مفید واقع شود؛ افرادی که دچار نقرس هستند و اسید اوریک خونشان بالاست هم می‌توانند از این شربت مفید استفاده کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: نوشیدن این شربت موجب جوان سازی و حفظ سلامت  پوست و مو می‌شود،  کولاگین موجود در پوست کدو بسیار زیاد است و  از بروز پیری زودرس جلوگیری می‌کند همچین این گیاه پوست را  آب رسانی  می‌کند و برای افرادی که در تابستان دچار گرمازدگی می‌شوند مفید است.

او با اشاره به تاثیر این شربت بر اگزما و خارش بدن  گفت: توجه داشته باشید افرادی که دارای طبع خیلی سرد هستند نباید در مصرف این شربت زیاده روی کنند و افرادی که افت قند و افت فشار دارند حتما آن را همراه با مقدار سکنجبین بیشتری میل کنند.

عظمایی تصریح کرد: برای تهیه شربت کدو به حدود نیم کیلو کدو، حدود ۲۰ گرم شوید خشک و حدود نصف لیوان سکنجبین احتیاج دارید؛ کافیست کدوها را  با پوست خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید؛  مقداری شوید  و در انتها سکنجبین را  به آن اضافه کنید و هر روز حدود نیم ساعت قبل غذا یک لیوان از آن را آرام بنوشید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: