کد خبر: ۲۳۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 21
نخستین پیوند کلیه، حدود ۳۴ سال پیش در شیراز، با حمایت های اساتید پزشکی انجام شد و با توجه به موفقیت های به دست آمده، کار پیوند کبد را نیز آغاز کردیم
شفاآنلاین>سلامت>پدر پیوند کبد ایران، در جشن ده هزارمین پیوند عضو در شیراز، این موفقیت را در کنار فعالیت های مرکز خیریه پیوند اعضای بوعلی سینا و انجام بیشترین پیوند کبد در دنیا؛ تلاقی دو رویای بزرگ خواند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید علی ملک حسینی در این آیین که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امروز شاهد تلاقی دو رویای بزرگ هستیم که توانستیم با کمک و همت بلند نیکوکاران و پزشکان، مرکز پیوند اعضای بوعلی سینا را به عنوان بزرگترین مرکز پیوند معرفی کرده و همواره تلاش داریم بتوانیم این مرکز را به یک دانشگاه نسل سوم تبدیل کنیم.

وی افزود: نخستین پیوند کلیه<Kidney>، حدود ۳۴ سال پیش در شیراز، با حمایت های اساتید پزشکی انجام شد و با توجه به موفقیت های به دست آمده، کار پیوند کبد را نیز آغاز کردیم.

دکتر ملک حسینی با اشاره به روند پرفراز و نشیب جراحی های پیوند عضو، از ابتدا تاکنون، ادامه داد: در ابتدا جراحی های پیوند عضو، بیش از ۱۵ ساعت به طول می انجامید، اما هیچ چیز مانع حرکت تیم پیوند اعضای شیراز نشد و تنها هدف، انجام موفقیت آمیز جراحی و کمک به بیماران بود.

این چهره ماندگار کشور بیان کرد: در سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شدیم با انجام ۶۳۸ پیوند کبد، رکورد بالاترین پیوند کبد در یک مرکز را برای ایران و شیراز، به ارمغان بیاوریم و با گذشت چند سال، اکنون بیش از ۱۰ هزار پیوند عضو در شیراز، به ثبت رسیده است که از این تعداد، پنج هزار و ۱۴۰ مورد، پیوند کبد بوده است.

وی افزود: اکنون علاوه بر تربیت فلوشیپ جراحی پیوند در ایران، پزشکانی از دیگر کشورها نیز در شیراز آموزش می بینند و مراکز پیوند عضو را در کشورهای خود راه اندازی می کنند.

دکتر ملک حسینی در ادامه از همدلی و مشارکت نیکوکاران عرصه سلامت، در ثمربخشی این موفقیت بزرگ قدردانی کرد و گفت: تمامی اقشار جامعه با اهدای کمک، در این مسیر ما را یاری کرده اند.

وی حمایت مسوولان را موجب تقویت این خدمت و کمک بیشتر به بیماران عنوان کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: