کد خبر: ۲۳۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 20
سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر رتبه دوم حوزه درمان و شناسایی کشور را به خود اختصاص داد
شفاآنلاین>سلامت> رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه ۱۰ شهرستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را در سیستان و بلوچستان زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی دارد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمدمهران امینی‌فرد در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر یکی از مراکز وسیع علوم‌ پزشکی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: مجاورت سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان و انتقال برخی بیماری‌ها چون مالاریا، تب کریمه‌کنگو، دنگ و موارد دیگر سبب شده تا این دانشگاه در حوزه پیشگیری و درمان<cure> این بیماری‌ها نقش مهم و جدی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: با وجود برخی ترددها به کشور همسایه (پاکستان) و به تبع آن انتقال بیماری به داخل کشور به سبب تلاش‌های انجام شده از ابتدای امسال تاکنون موارد داخلی ابتلا به بیماری مالاریا صفر بوده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر رتبه دوم حوزه درمان و شناسایی کشور را به خود اختصاص داد.

امینی‌فرد با اشاره به نقش خانه‌های بهداشت در این منطقه بیان کرد: خانه‌های بهداشت نقش مهمی در کنترل بیماری‌ها دارند و حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیازمند ایجاد ۷۵۰ مرکز و خانه بهداشت است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۵۰ مرکز جامع سلامت نزدیک به ۱۱۵ مرکز فعال و ۳۵ مرکز به زودی فعال خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به طرح ملی غربالگری فشار خون<blood pressure> اشاره کرد و اظهار داشت: ۹۸ درصد جمعیت هدف حوزه زیرپوشش این دانشگاه مورد غربالگری قرار گرفتند که  ۴۰ هزار بیمار دارای فشار خون بالا شناسایی و کنترل درمان آنان انجام شد.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در حوزه غربالگری فشار خون جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور شناخته شد.

امینی‌فرد به اقدامات حوزه درمان اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه جنوب این استان یکی از پایین‌ترین شاخص‌ها در زمینه تخت بیمارستانی است.
وی ادامه داد: اقدمات خوبی در زمینه افزایش تخت بیمارستانی انجام شده بطوریکه ۵۵۰ تخت بیمارستان در گذشته، اکنون به ۹۰۰ تخت رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: ۲ بیمارستان ۲۰ تختخوابی در شهرستان‌های دلگان و فنوج راه‌اندازی شد و بیمارستان ۶۴ تختخوابی کنارک نیز به زودی تجهیز و آماده ارائه خدمات خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حوزه شهرستان مهرستان نیز عملیات احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
امینی‌فرد گفت: در حوزه شهرستان سرباز نیز بیمارستان ۳۲ تختخوابی با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال ساخت است.

وی به ۲ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر و چابهار اشاره کرد و افزود: این بیمارستان جزو طرح‌های بزرگ در حوزه استان و کشور است که در حوزه شهرستان ایرانشهر پیشرفت ۸ درصدی و در شهرستان چابهار کارهای اولیه آن مانند نقشه‌کشی و خاک‌برداری انجام و سایر موارد در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به ساخت مرکز بزرگ سوختگی در این شهرستان اظهار داشت: این مرکز با مساحت پنج هزار و ۱۰۰ مترمربع در حال ساخت و تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به فعالیت‌های دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش پرداخت و بیان کرد: امسال چهار رشته در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع دکتری به مجموعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اضافه شده است.
امینی‌فرد صریح کرد: ۱۵۰ دانشجو در پنج رشته به ظرفیت آموزشی اضافه شده و هم اینک ۱۴ رشته در مقطع کارشناسی و دکتری در حوزه علوم پزشکی فعال است.
وی افزود: حوزه پژوهش نیز به ۲ بخش بیماری‌های گرمسیری و طب سنتی تقسیم شده که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر موفق به اخذ مجوز چاپ و نشر مجله علمی دانشگاهی شده است.

امینی فرد بیان کرد: ۵۰۰ پروژه از ابتدای طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اجرا شده که با معدل ۷۰ درصد در حال پیگیری و مراحل بهره‌برداری هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اورژانس شهری و جاده‌ای گفت: ۷۹ پایگاه شهری و جاده‌ای در حوزه علوم پزشکی ایرانشهر وجود دارد که ۴۰ پایگاه دیگر نیز تا آخر برنامه ششم توسعه اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به راه‌ اندازی نخستین آشیانه اختصاصی بالگرد اورژانس هوایی جنوب‌ شرق کشور در ایرانشهر اشاره کرد و افزود: این مرکز با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال نصب و راه‌اندازی است و تا یک ماه آینده بالگرد اورژانس هوایی این شهر که از پیشرفته‌ترین و مجهزترین بالگردهای موجود در کشور است افتتاح و آماده خدمات‌رسانی خواهد شد.

وی در زمینه تکمیل کادر پزشک بومی متخصص در این دانشگاه بیان کرد: ۱۶۰ پزشک متخصص در شهرهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در حال فعالیت و ۴۲ پزشک بومی در حال فراگیری دوره‌های تخصصی برای اضافه شدن به کادر درمان این دانشگاه هستند.

خبرنگاران نقش ویژه ای در توسعه سیستان و بلوچستان دارند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به نقش خبرنگاران در توسعه و پیشرفت استان اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان استانی کمتر توسعه‌یافته شناخته می‌شود که در این راستا خبرنگاران و رسانه‌ها برای معرفی، بسترسازی و توسعه بیشتر این استان نقش ویژه‌ای دارند.

امینی‌فرد افزود: جایگاه ویژه خبرنگاران در حوزه اطلاعرسانی سریع با شجاعت و جسارت و بیان مشکلات و کمک به حل آنها بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه شغل خبرنگار یکی از خطیرترین مشاغل کاری است افزود: خبرنگاران سیستان و بلوچستان معدل خوبی از خود نشان داده و همواره سعی در انعکاس مشکلات و محرومیت‌ها دارند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: