کد خبر: ۲۳۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 20
بیماران می‌توانند با ارائه حواله الکترونیکی دارو به نزدیکترین داروخانه‌های محل زندگی خود مراجعه و سهمیه دارویی خود را دریافت کنند و به مرور زمان تعداد استان‌های تخت پوشش طرح صدور حواله الکترونیکی دارو‌های بیماران پیوندی و صعب العلاج افزایش پیدا می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>از تاریخ ۱۰ شهریور ماه برای بیماران پیوندی و برخی بیماران خاص حواله الکترونیکی دارو صادر می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت، با اشاره به اقدامی جدید برای رفاه حال بیماران<patients> پیوندی اظهار کرد: از تاریخ ۱۰ شهریور ماه برای دارو‌های بیماران پیوندی و برخی بیماران خاص حواله الکترونیکی صادر می‌شود و این طرح به صورت آزمایشی در تهران کلید می‌خورد و پس از اجرای طرح پایلوت در تهران، این برنامه را در سراسر کشور اجرایی خواهیم کرد.

بیماران پیوندی از ۱۰ شهریور با حواله الکترونیکی دارو می گیرند

وی ادامه داد: بیماران می‌توانند با ارائه حواله الکترونیکی دارو<medicine> به نزدیکترین داروخانه‌های محل زندگی خود مراجعه و سهمیه دارویی خود را دریافت کنند و به مرور زمان تعداد استان‌های تخت پوشش طرح صدور حواله الکترونیکی دارو‌های بیماران پیوندی و صعب العلاج افزایش پیدا می‌کند.

شادنوش تاکید کرد: در شرایط فعلی تمام دارو‌های پیوندی و برخی از دارو‌های بیماران خاص در طرح صدور حواله الکترونیکی قرار دارند، اما به تدریج سایر دارو‌های بیماران خاص نیز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

تحویل داروی بیمارن خاص درب منازل

وی گفت: در گام اول طرح صدور حواله الکترونیکی دارو‌های بیماران خاص در سراسر کشور تکمیل می‌شود و سپس در مرحله دوم وزارت بهداشت قصد دارد دارو‌های بیماران خاص و صعب العلاج را در درب منازل تحویل دهد.

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر قیمت دارو‌های بیماران خاص بیان کرد: اکنون با وجود نوسانات قیمت ارز هیچ تغییری در قیمت داروی بیماران خاص صورت نگرفته است و  هیچ مشکل یا کمبود دارو از سوی سازمان‌های ذیربط به ما گزارش نشده است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: