کد خبر: ۲۳۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 19
معاونت آموزشی وزارت بهداشت تعامل و همکاری بسیار سازنده‌ای با وزارت بهداشت دارد و بر این اساس بر رشته پرستاری بیمارستانی تأکید کرده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: رشته پرستاری بیمارستانی بنا بر قول معاونت آموزشی وزارت بهداشت راه اندازی نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، اصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری(Nursing system) با اشاره به حذف رشته پرستار بیمارستانی در کشور اظهار کرد: اخیرا در دفترچه کنکور وزارت بهداشت، یک کدرشته‌ای برای رشته پرستاری در یکی از شهرستان‌های استان کردستان تعریف شده است که در آن دانشجویان دروس نظری را در سنندج و آموزش‌های بیمارستانی و بالینی را در یکی از شهرستان‌های استان کردستان می‌گذارنند؛ ذکر این کدرشته پرستاری در دفترچه کنکور نگرانی‌هایی را در زمینه راه‌اندازی مجدد رشته پرستاری بیمارستانی در بین افکار عمومی و به خصوص دانشجویان  رشته پرستاری ایجاد کرده است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت اعلام کرده است که بر اساس قراردادی، محل کارورزی دانشجویان رشته پرستاری واحد دانشگاه علوم پزشکی کردستان  در شهرستان سقز است و این مسئله هیچ ارتباطی با ایجاد مجدد رشته پرستاری بیمارستانی ندارد.

تعامل وزارت بهداشت با سازمان نظام پرستاری
دالوندی بیان کرد: معاونت آموزشی وزارت بهداشت تعامل و همکاری بسیار سازنده‌ای با وزارت بهداشت دارد و بر این اساس بر رشته پرستاری بیمارستانی تأکید کرده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: اگر هر دانشکده پرستاری برای گذراندن دوره‌های کارورزی دانشجو آنها را به شهرستانی بفرستد، به دلیل مشخص نبودن مربی و استاد بالینی آنها، شبهه راه‌اندازی مجدد پرستار بیمارستانی در بین افراد عمومی به خصوص دانشجویان رشته پرستاری ایجاد می‌شود.

وی گفت: بر اساس مصوبه استخدام، ایجاد رشته پرستاری بیمارستانی باید تمامی زیرساخت‌ها و اجزای فراهم و به اندازه کافی برای دانشجویان استاد و هیئت علمی استخدام شده باشند.

دالوندی گفت: در صورت راه‌اندازی بیمارستان پرستاری باید علاوه‌ بر فراهم بودن زیرساخت‌های لازم، باید تعدادی از دانشجویان نیز امکان بورس را داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: