کد خبر: ۲۳۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 19
پژوهشگران یک دستیار صوتی جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند امکان جستجوی سریع و بدون دردسر در اینترنت را برای افراد مبتلا به نقص بینایی فراهم کند
شفا آنلاین>اجتماعی>پژوهشگران کانادایی، ابزار جدیدی ابداع کرده‌اند که می‌تواند امکان جستجوی راحت در اینترنت را برای افراد مبتلا به نقص بینایی فراهم کند.

به گزارش شفا آنلاین، پژوهشگران یک دستیار صوتی جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند امکان جستجوی سریع و بدون دردسر در اینترنت را برای افراد مبتلا به نقص بینایی فراهم کند.

پژوهشگران "دانشگاه واترلو"(UWaterloo) با همکاری پژوهشگران شرکت "مایکروسافت"(Microsoft) و "دانشگاه واشنگتن"(UW)، بهترین عناصر دستیارهای صوتی را با نرم‌افزارهای صفحه‌خوان ادغام کرده‌اند تا ابزاری ارائه دهند که بتواند امکان جستجوی ساده‌تر را برای افراد مبتلا به نقص بینایی فراهم کند.

"الکساندرا وتیورینا"(Alexandra Vtyurina)، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه واترلو گفت: افرادی که به نقص بینایی مبتلا هستند، معمولا برای استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای، از نرم‌افزارهای صفحه‌خوان و دستیارهای صوتی مجازی استفاده می‌کنند. دستیارهای صوتی مجازی، به راحتی قابل استفاده و در دسترس هستند اما نمی‌توانند امکان ارتباط عمیق با مفهوم را فراهم کنند. در مقابل، نرم‌افزارهای صفحه‌خوان امکان ارتباط عمیق با مفهوم را فراهم می‌کنند اما به راحتی قابل استفاده نیستند. در ابزار جدید ما موسوم به "ورس"(VERSE)، قابلیت‌های نرم‌افزارهای صفحه‌خوان با دستیارهای صوتی مجازی ادغام می‌شوند و به ابزار دیگری مانند ساعت‌های هوشمند امکان می‌دهند تا برای اسپیکرهای هوشمند، مانند شتاب‌دهنده‌های ورودی عمل کنند.

روش ابتدایی استفاده از "ورس"، صدا است؛ در نتیجه کاربران فقط باید کلمات مورد نظر خود را به زبان بیاورند. "ورس" می‌تواند با یک اپلیکیشن ادغام شود تا با تلفن همراه و ساعت‌ هوشمند نیز قابل استفاده باشد.

پژوهشگران در این پروژه، از ۵۳ فرد مبتلا به نقص شنوایی خواستند تا به جستجو در شبکه بپردازند. بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان، چندین بار در روز از دستیارهای صوتی و ابزاری مانند اسپیکر هوشمند، تلفن همراه و تلویزیون هوشمند استفاده کردند. پژوهشگران، داده‌های به دست آمده در این بررسی را برای طراحی نخستین نمونه "ورس" به کار بردند.

وتیورینا افزود: ورس می‌تواند در ارائه داده‌های خروجی، مانند دستیارهای صوتی دیگر عمل کند. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا سوال بپرسند و پاسخ آن را به صورت یک واژه، عبارت و یا متن بشنوند. اگر کاربران به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشند، می‌توانند از "ورس" برای دستیابی به موارد جستجو مانند اخبار، حقایق و مطالب مربوط استفاده کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: