کد خبر: ۲۳۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 19
بعضا در بخش‌های مختلف و به ویژه سلامت موازی‌کاریی انجام می‌شود که به نفع شهر و شهروندان نیست اما این چنین تفاهم‌نامه‌هایی در مسیر تحقق مدیریت یکپارچه در حوزه سلامت است
شفا آنلاین>سلامت>یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر لزوم تحقق مدیریت یکپارچه شهری گفت: باید مدیریت یکپارچه در حوزه سلامت نیز محقق شود.

 به گزارش شفا آنلاین:ناهید خداکرمی در آیین امضای یادداشت تفاهم همکاری میان شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور با تأکید بر اینکه امضای این تفاهم‌نامه اتفاقی میمون و مبارک است و گامی در جهت تحقق مدیریت یکپارچه شهری در حوزه سلامت قلمداد می‌شود، افزود: بعضا در بخش‌های مختلف و به ویژه سلامت موازی‌کاریی انجام می‌شود که به نفع شهر و شهروندان نیست اما این چنین تفاهم‌نامه‌هایی در مسیر تحقق مدیریت یکپارچه در حوزه سلامت<Health field> است.

وی ادامه داد:  استراتژی مهمی که در این تفاهم‌نامه به پیش می‌بریم به گونه‌ای است که شهر برای انسان‌ها زیست‌پذیر شود. قطعا شهری بدون آدم‌هایش معنی ندارد لذا برای ایجاد شادمانی در میان شهروندان شهر که از اهمیت بسزایی برخوردار است باید گام‌های موثر برداشته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد:‌ شهر تهران با معضلاتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی روبرو است در حوزه سلامت نیز با مسائل خاص خود مواجه است به شکلی که بسیاری برای درمان به این شهر می‌آیند و بر همین اساس می‌طلبد سازمان نظام پزشکی کمک کند گره‌هایی که موجب ایجاد بیماری‌های ریوی‌، قلبی و روانی در این شهر شده، باز شود. قطعا این بیماری‌ها با مولفه‌های اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی مرتبط هستند و باید کنترل شوند و در این مسیر سازمان نظام پزشکی باید از مرجعیت خود استفاده کند و در جهت اطلاع رسانی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تأکید کرد: باید بتوانیم کمک کنیم ابتدا مردم بیمار نشوند و لازمه این موضوع افزایش سطح سلامت آن‌هاست و در بُعد دیگر باید نشر شادی در شهر با مرجعیتی که پزشکان دارند و با مردم سروکار دارند می‌توانند مشکلات کوچک را حل کنند و شادمانی شهر افزایش یابد.

محسن هاشمی ریاست شورای اسلامی شهر تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم با تأکید بر لزوم تحقق مدیریت یکپارچه شهری به ویژه در حوزه سلامت گفت: این تفاهم‌نامه می‌تواند نقش موثری در تحقق مدیریت یکپارچه شهری در حوزه سلامت داشته باشد و امیدواریم با همکاری یکدیگر مسئولیت‌هایی که بر عهده ماست به خوبی انجام شود.

وی افزود: در کلان‌شهرهایی همچون تهران باید خودرومحوری کنار گذاشته شود و از حمل و نقل انبوه‌بر استفاده شود. می‌توانیم از وسایلی استفاده کنیم که سلامت بدن را تأمین می‌کند. مردم در کشورهای دیگر برای رسیدن به نقاط حمل و نقل عمومی که بعضا تا دو کیلومتر فاصله باید طی کنند از دوچرخه استفاده می‌کنند و یا پیاده این مسیر را طی می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: این کار در حقیقت برای این انجام می‌شود که شهروندان حرکت بدنی داشته باشند و ما هم در طراحی‌های شهری باید طوری عمل کنیم که مردم در زمان‌های لازم دوچرخه‌سواری و یا پیاده‌روی کنند و به سلامت خود برسند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: