کد خبر: ۲۳۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 18
دوستان می‌خواهند با کاهش ظرفیت پزشکی به ویژه در حوزه تخصصی، انحصار را حفظ کنند؛ در حالی که جامعه به شدت به این افزایش نیاز دارد و در بسیاری استان‌ها پزشک متخصص نداریم
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: می‌خواهند با کاهش ظرفیت دانشجویان پزشکی به ویژه در حوزه تخصصی، انحصار را حفظ کنند؛ درحالی که جامعه به شدت به این افزایش نیاز دارد و در بسیاری استان‌ها پزشک متخصص نداریم.

به گزارش شفا آنلاین:اصغر دالوندی، رئیس سازمان نظام پرستاری <Medical commodity>درباره «افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی»، اظهار داشت: معتقدم اکنون شاید بیش از یک و نیم میلیون نفر از فرزندان این مملکت را به خاطر نگاه کالایی کردن پزشکی اسیر کرده‌اند و این رشته را قداست دادند.

وی با بیان اینکه 80 درصد ظرفیت سایر رشته‌ها خالی است، ادامه داد: چرا نباید اجازه دهیم ظرفیت افزایش پیدا کند و این همه جمعیت را اسیر 3 و 4 رشته کنیم؛ راه این است که درِ دانشکده‌های پزشکی را به روی مردم باز کنیم و این فضا شکسته شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: معتقدم باید کنکور از جامعه برداشته شود و رشته پزشکی نیز مانند همه رشته‌های دیگر برای خود دانشکده داشته و دانشجو به اندازه نیاز خود پذیرش کند.

دالوندی متذکر شد: دوستان می‌خواهند با کاهش ظرفیت پزشکی به ویژه در حوزه تخصصی، انحصار را حفظ کنند؛ در حالی که جامعه به شدت به این افزایش نیاز دارد و در بسیاری استان‌ها پزشک متخصص نداریم.

وی با اشاره به شاخص ‌های دنیا در حوزه پزشکی، ابراز داشت:‌‌ بهترین شاخص‌ها نسبت پزشک به پرستار، به تخت و نسبت به جمعیت است.

رئیس سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: ما در کل، 100 هزار پزشک و 20 هزار متخصص داریم و تصورم این است که این میزان می‌تواند تا سه برابر افزایش پیدا کند. yjc
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
ای کاش مسولین جامعه (دولت و مجلس) این تذکرهای شما را بشنوند و اینقدر به طبل پوپولیست،پوپولیست نکوبند و این انحصار وحشتناک رو بردارند و غیر از پزشکان بقیه مردم جامعه فکر نکنند که چون پزشک نیستن و به قول پزشکان باهوش نیستن تفاوت وضع زندگی طبیعی و مردم باید قبول کنن که باید این همه تفاوت تو موقعیت اقتصادی و اجتماعی رو بپذیرند
به امید اون روزی که پزشکی هم مانند سایر مشاغل جامعه باموقعیت اقتصادی و اجتماعی برابر برخوردار بشه نه بیشتر و نه کمتر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار