کد خبر: ۲۳۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 17
این سیستم برای بیماران دچار تشنج استفاده خواهد شد به طوریکه بیماران دچار تشنج با مانیتورینگ تحت درمان‌های دقیق و موثر در زمینه ارائه دارو و دیگر روش‌های پیشنهادی و تکمیلی قرار می‌گیرند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که هر هفته چهار تا پنج مورد جراحی تومور و نخاع با مانیتورینگ‌های مربوطه در این مرکز انجام می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، مجیدرضا فرخی در کنفرانس خبری روز شنبه، ٢٦ مرداد اظهار کرد: در گذشته تومورهای مغزی بدون شناخت برداشته می‌شد، اما امروز متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مانیتورینگ اقدام به جراحی<Surgery> تومورهای مغزی و پارکینسون کرده‌اند که توانسته امر درمان در حوزه علوم اعصاب را تسریع کند.

وی از رونمایی از سیستم الکتروکورتیکوگرافی در آینده‌ای نزدیک در مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و دستیابی به این تکنولوژی و روش پیشرفته درمانی را در شیراز قابل توجه دانست و گفت: این دستگاه طی ماههای آینده در این مرکز رونمایی خواهد شد .

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادمه داد: این سیستم برای بیماران دچار تشنج استفاده خواهد شد به طوریکه بیماران دچار تشنج با مانیتورینگ تحت درمان‌های دقیق و موثر در زمینه ارائه دارو و دیگر روش‌های پیشنهادی و تکمیلی قرار می‌گیرند .

فرخی خاطرنشان کرد: در این روش، تفسیری که از دستگاه یاد شده به دست می‌آید اهمیت بسیاری دارد و پزشک را به سمت درمان <cure>دقیق تر سوق می‌دهد .

وی همچنین در بخشی از سخنانش از آغاز سومین دوره مدرسه تابستان ترویج و انتشار علم در حیطه علوم اعصاب با محوریت تحریک مغزی خبر داد و گفت: آیین افتتاحیه این دوره امروز آغاز و تا دوشنبه ٢٨ مرداد ادامه دارد .

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این دوره از مدرسه تابستانه با حضور ٣٠ شرکت کننده از ١٠ دانشگاه کشور از جمله تهران، اصفهان، جهرم، فسا و اهواز برگزار می‌شود، عنوان کرد: بررسی تحریک مغزی و نخاعی و کاربردهای آن در زمینه درمان و پژوهش از مهمترین رویکردهای این دوره است .

فرخی عنوان کرد: به دو نفر از شرکت کنندگان که موفق به ارائه طرح پژوهشی نوآورانه در این دوره شوند، جوایزی اهداء خواهد شد .

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: این مرکز دارای رتبه برتر در بین مراکز علوم اعصاب کشور است که در حال حاضر فعالیت‌های پژوهشی قابل توجهی در دست اقدام دارد و هدف از اجرای آنها کاربردی شدن تحقیقات به منظور ترویج روش‌های تشخیصی دقیق تر و درمان‌های موثرتر است .

امیر سوار دشتکی، رئیس برج پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه مارکرهایی  برای درمان بیماری‌ها با چشم‌اندازی که به فناوری برسد در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های فناورانه با همکاری مرکز علوم اعصاب و سایر مراکزی که در حال کار هستند، انجام می‌شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: