کد خبر: ۲۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 02
شفاآنلاین-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی امروز در جمع خبرنگاران محدودیت‌های توقف و تردد محدوده حرم امام(ره) در مراسم سالگرد ارتحال را اعلام کرد.
به گزارش شفا آنلاین،سرهنگ تیمور حسینی گفت: از ساعت 7 روز سیزدهم خرداد طرح ماموران راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک در محدوده و اطراف حرم مطهر و بزرگراه‌ها اجرا می شود.

او با بیان اینکه پیش بینی 19 هزار اتوبوس برای روز 14 خرداد می شود گفت: 20 درصد نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی از 7 صبح تا 17 بعدازظهر برای کنترل ترافیک حضور دارند و 80 درصد توان ماموران از این ساعت به اجرا گذاشته می شود.
او ادامه داد: 297 تیم خودرو، 190 تیم موتورسوار و 2 هزار و 700 نیروی پیاده در این دو روز کنترل ترافیک را به عهده دارند.
حسینی به تهرانیها توصیه کرد که روز 14 خرداد زودتر حرکت کنند و درصورت امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه از زائران درخواست می‌شود که از توقف خودروهای خود در معابر همچون طول بزرگراه صالح آباد، طول علامه عسکری و ... اجتناب کنند گفت: پلیس با استفاده از ظرفیت 50 دستگاه جرثقیل نسبت به پاکسازی خودروها در معابر اصلی اقدام می شود.
حسینی همچنین در مورد اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد گفت: در چهاردهم و پانزدهم خرداد که تعطیلات رسمی است طرح ترافیک و زوج و فرد اجرا نمی‌شود اما در روز سیزدهم کلیه طرح‌ها به قوت خود پابرجاست.
او با بیان اینکه مردم می‌توانند شکایات، انتقادات،‌ پیشنهادات خود را به شماره 110 اعلام کنند گفت: همچنین شماره 63951501 الی 6 آماده دریافت نظرات مردمی در مورد پلیس راهور در مراسم ارتحال است.


محدودیتهای توقف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی محدودیتهای توقف را اعلام کرد. در جدول زیر این محدودیتها آورده شده است:

نام بزرگراه محدودیت توقف
بزرگراه خلیج فارس - بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر ممنوعیت توقف اعمال می شود و توقف تمام وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های 10 گانه و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا (س) ممنوع است.
- از ساعت 24 روز سه شنبه تا پایان مراسم تردد انواع اتوبوس و مینی‌بوس به سمت جنوب بزرگراه خلیج فارس از پل کاظمی و رمپ و لوپ‌های مربوطه ممنوع است ،‌ رانندگان باید از مسیرهای مرتبط شامل جاده مرتضی گرد، بزرگراه صالح آباد و جاده قدیم قم به سمت پارکینگ ‌های مربوطه تردد کنند.
بلوار علامه عسگری
محدودیت توقف در طول بلوار علامه عسگری (ضلع شمالی حرم) از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر ممنوع است.
بزرگراه صالح آباد
توقف اتوبوس‌های شرکت واحد در بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل عابر پیاده در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر ممنوع است .
جاده قدیم قم
- از ساعت 17 روز سه شنبه به تاریخ سیزدهم خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر تردد تمام وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم و بالعکس ممنوع است ، این وسایل می‌توانند از طریق جاده تهران- ساوه- سلفچگان- قم و بالعکس تردد کنند.
- از ساعت 17 روز سه شنبه تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم تردد تمام وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائرین مربوط به پارکینگ‌های 10، 5، 4 و 6 شامل اتوبوس‌های بسیج تهران بزرگ، کاروان اعزامی از استان‌های خراسان شمالی و رضوی،‌ آذربایجان شرقی،‌ غربی و قزوین از بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل شهید صنیع‌خانی بهشت زهرا (س) از سه راهی باقرشهر تا آزادراه تهران- قم ممنوع خواهد بود.
آزادراه نهران- قم - از ساعت 24 روز سه شنبه تا خاتمه مراسم حرکت تمام وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای اتوبوس‌های کاروان‌های زائرین اعزامی از استان‌های خوزستان، یزد و قم در آزادراه تهران- قم حدفاصل پل حسن آباد تا پل شهید کاظمی ممنوع است، این وسایل می‌توانند از طریق جاده قدیم تهران- قم به سمت تهران ادامه مسیر دهند و آن دسته از وسایل نقلیه که قصد شرکت در مراسم عزاداری را دارند از طریق جاده قدیم تهران- قم درب شرقی بهشت زهرا (س) داخل بهشت زهرا(س) شده و در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده مستقر شوند.
- تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران- قم حدفاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران- قم مجاز بوده و محدودیتی نیست، اما در شرایط بحران احتمالی محدودیت ترافیکی در این مسیر اعمال و وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت می‌شوند.
- تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی(ره) باید در زمان اجرای محدودیت در روز چهارشنبه تا پایان مراسم از آزادراه تهران- ساوه تردد کنند.
- اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق (جاده نظامی) و ادامه مسیر از باقر شهر و در نهایت جاده قدیم قم صورت می گیرد.

محل توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها

در این جلسه حسینی در مورد محل توقف وسایل نقلیه کاروانها در پارکینگ‌ها خبر داد. این مکانها در جدول زیر آورده شده است:

نام پارکینگ وسایل نقلیه
پارکینگ 1 واقع در ضلع جنوبی حرم مطهر برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های استان‌های اصفهان و مرکزی اختصاص یافته است.

پارکینگ 2
در پارکینگ بهشت زهرا(س) برای پارک اتوبوس‌های استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، سمنان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و همچنین سواری‌های شخصی تعیین شده است
پارکینگ 3
در قطعات 200 به بالای بهشت زهرا(س) قرار دارد برای پارک اتوبوس‌های نواحی بسیج استان تهران، البرز و خراسان جنوبی تعیین شده است.
پارکینگ 4
در پارکینگ مترو شهدا برای موتورسیکلت‌ها و مینی‌بوس‌های تحت نظارت شرکت واحد اتوبوس‌رانی اختصاص یافته است،
پارکینگ 5
در ضلع شمالی حرم و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوس‌های استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی و شمالی و قزوین معین شده است.
پارکینگ 6
واقع در ضلع شمالی بلوار علامه عسگری برای پارک اتوبوسهای وابسته به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تعیین شده است.
پارکینگ 7
برای پارک اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و پارکینگ هفت برای پارک اتوبوس‌های زائران خارجی، آزادگان، ارگان‌های دولتی، نهادها و اتوبوس‌های نظامی اختصاص داده شده است.
پارکینگ 8
برای پارک اتوبوس‌های استان‌های گیلان، اردبیل، بوشهر، کردستان، گلستان، ایلام، مازندران، زنجان، همدان، کرمانشاه، اسلام‌شهر و رباط کریم تعیین شده است .
پارکینگ 9
برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از استان‌های یزد، خوزستان، قم .
پارکینگ 10 برای پارک اتوبوس‌های نواحی تهران بزرگ شامل ناحیه شهید بهشتی، جماران، حمزه، باهنر، مفتح،‌ کربلا، مقداد، مالک اشتر، ابوذر و بسیج اصناف اختصاص داده شده است.

مسیرهای مجاز تردد به سمت پارکینگ‌ها 

حسینی گفت: علاوه بر اینکه محلم پارک اتوبوسهای زائرین مشخص شده مسیر حرکت آنها هم مشخص کردیم تا ترافیک کمتر شود.
در جدول زیر مسیرهای مجاز تردد به سمت پارکینگ‌ها آورده شده است:

مسیر حرکت توضیح
پارکینگ یک، دو و سه
وسایل نقلیه‌ای که از مسیر آزادراه قم- تهران تردد و قصد ورود به پارکینگ‌های یک، دو و سه را دارند به دلیل اجرای محدودیت از پل حسن‌آباد وارد جاده قدیم قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه شوند اما آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که قصد دسترسی به پارکینگ‌های فوق را دارند و از استان سمنان عازم می‌شوند از طریق جاده نظامی وارد جاده قدیم قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه شوند.
پارکینگ‌های شماره شش، پنج، چهار و ده
وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ‌های شماره شش، پنج، چهار و ده را دارند از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع خانی وارد بزرگراه صالح آباد شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه می شوند.
پارکینگ هفت برای ورود به پارکینگ شماره هفت از طریق محور آزادگان و پل شهید کاظمی وارد اتوبان خلیج فارس شده و قبل از پل حرم از کنارگذر سمت راست وارد پارکینگ خواهند شد.
پارکینگ هشت
وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ هشت را دارند از مسیر غرب به شرق آزادگان وارد فرعی مرتضی گرد شده و با توجه به تابلوهای راهنمایی وارد پارکینگ خواهند شد.
پارکینگ نه
وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ شماره 9 را دارند از پل حسن‌آباد در آزادراه قم- تهران به سمت شمال ادامه مسیر داده و از طریق بلوار کهریزک وارد پارکینگ مربوطه شوند .


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: