کد خبر: ۲۳۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 16
در ارتباط با داروی اساسی کمبودی وجود ندارد و تعداد کمبودها بسیار کم و نسبت به سال گذشته نیز کمتر شده است. در ارتباط با بیماران خاص نیز داروها با ارز ۴۲۰۰تومانی تهیه می شود
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: سیستمی طراحی می شود که داروی بیماران خاص و صعب العلاج درب منزل به بیماران تحویل شود تا مراجعه به مراکز تحویل دارو نداشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سعید نمکی در پایان سفر یک روزه خود به استان مرکزی و در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) محلات در جمع خبرنگاران بیان کرد: در ارتباط با داروی اساسی کمبودی وجود ندارد و تعداد کمبودها بسیار کم و نسبت به سال گذشته نیز کمتر شده است. در ارتباط با بیماران خاص(Special patients) نیز داروها با ارز ۴۲۰۰تومانی تهیه می شود .

وی افزود: به برخی داروهای برند اجازه ورود داده نمی شود چراکه بیش از پنج تولیدکننده داخلی دارند و از پزشکان درخواست شده است برای تقویت صنعت داخلی نسخه هایی ننویسند که بیماران برای تهیه آن سرگردان شوند، چراکه قطعا اجازه نمی دهیم دارویی که در داخل کشور تولید می شود از بیرون مرزها وارد شود و تولید داخل را لگدمال کند. با توجه به قولی که ابتدای سال به مردم دادم اجازه نمی دهم حتی یک روز مردم با مشکلی به نام کمبود داروی اساسی مواجه شوند.

کمبود اساسی پزشک در کشور وجود ندارد
نمکی بیان کرد: خوشبختانه طی بررسی انجام شده، با آهنگی که نیرو در کشور تربیت می شود کمبود اساسی پزشک در کشور وجود ندارد. در حال حاضر حدود ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در کشور مشغول به فعالیت هستند و سالانه ۷۰۰۰ نفر فارغ التحصیل می شوند که از این تعداد، اندک افرادی به خارج از کشور می روند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: آنچه امروز با آن مواجه هستیم توزیع نامناسب نیروهای پزشکی در کشور است. در برخی از نقاط پزشکان عمومی به حرفه دیگری می پردازند و بدلیل عدم ایجاد انگیزه کافی به نقاط محروم جهت خدمت نمی روند.

نمکی اضافه کرد: در حال اخذ ۳۰ درصد ظرفیت بومی برای رشته پزشکی در استان های مختلف هستیم و به نظر می رسد با آهنگ فعلی کشور در تربیت نیرو، طی سه چهار سال آینده چیزی به نام کمبود پزشک نداشته باشیم البته بررسی ها نشان می دهد در برخی از نقاط باید تعداد دانشجویان افزایش یابد که این امر دنبال خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: