کد خبر: ۲۳۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 15
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از مسئولان مربوطه خواست تا برای رفع نیاز بیماران خاص و صعب العلاج به داروهایی که در بازار کمیاب شده از شرکت‌های تولید دارو یا واردکنندگان دارو حمایت کنند
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، از مسئولان خواست تا برای رفع نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج به داروهایی که در بازار کمیاب شده از شرکت‌های تولید دارو و واردکنندگان دارو حمایت کنند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین قربانی در مورد تناقض‌گویی مسئولان در رابطه با حوزه دارو که برخی معتقدند با کمبود شدید دارو مواجه شده‌ایم و برخی از آمادگی کشور برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) خبر می‌دهند، گفت: تناقض‌گویی در این خصوص وجود نداشته است، چرا که حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بسیار گسترده بوده و بخشی از توسط دولت اداره شده و بخشی نیز در اختیار بخش خصوصی است که ما موظفیم فضا را برای فعالیت آنها فراهم کنیم.

شرکت‌های تولیدکننده داروی ام اس بازار داروی روسیه را در اختیار گرفته‌اند
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون بسیاری از کارخانه‌های تولید دارو به اندازه‌ای توانمند هستند که با تولید داروی ام اس(MS) توانسته‌اند بازار داروی روسیه را در اختیار بگیرند، بنابراین ما به‌راحتی قادر به صادرات دارو و تجهیزات پزشکی هستیم.

وی تصریح کرد: البته ما در برخی حوزه‌ها با کمبود شدید دارو مواجه هستیم، کما اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاج بعد از اعمال تحریم‌ها با مشکل جدی مواجه شده‌اند، همچنین نیاز به تامین تجهیزات های‌تک داریم و این امری طبیعی است، چرا که کشورهای پیشرفته نیز در برخی حوزه‌ها صادرات محور یا واردات محور هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: امروز 97 درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و حتی به کشورهای همسایه اعم از حاشیه دریای خزر، عراق و افغانستان هم دارو صادر می‌کنیم و با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌های تولید داروی بین‌المللی یا چند ملیتی به دلیل تحریم نمی‌توانند به ایران دارو صادر کنند، اما در کشور هیچ کمبود دارویی وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، در پایان از مسئولان مربوطه خواست تا برای رفع نیاز بیماران خاص و صعب العلاج به داروهایی که در بازار کمیاب شده از شرکت‌های تولید دارو یا واردکنندگان دارو حمایت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: