کد خبر: ۲۳۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 15
بر اساس توصیه سازمان بهداشتی جهانی مردم ایران باید روزانه کمتر از پنج گرم نمک مصرف کنند تا دچار بیماری‌های مختلف قلبی و عروقی نشوند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره قلب وزارت بهداشت با اشاره تمهیدات این وزارتخانه برای مقابله با بیماری های غیرواگیر گفت: این عامل منجر به کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، محمد مهدویان رئیس اداره قلب وزارت بهداشت اظهار کرد: مصرف بالای نمک باعث بروز سکته‌های قلبی و تنگ شدن عروق خونی می‌شود و وزارت بهداشت برای مقابله با این عوارض برنامه‌هایی با محوریت کاهش مصرف نمک و ابتلای کمتر افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته قلبی در نظر گرفته است.

او ادامه داد: بر اساس توصیه سازمان بهداشتی جهانی(WHO) مردم ایران باید روزانه کمتر از پنج گرم نمک مصرف کنند تا دچار بیماری‌های مختلف قلبی و عروقی نشوند و در این راستا کنترل جدی روی کاهش میزان مصرف نمک در تهیه نان از سوی نانوایی‌ها انجام شده است زیرا قوت غالب مردم همین خوراکی است.

کاهش میزان نمکی در تولید محصولات کشور
مهدویان بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت در زمینه کاهش مصرف نمک و بروز سکته‌های قلبی پایین‌ آوردن میزان استاندارد نمک موجود در نوشابه‌ها با همکاری سازمان‌های ذیربط است و این اقدامات بر اساس سیاست‌های جمعیتی و کاهش بروز بیماریهای غیر واگیر در کشور انجام می‌شود.

رئیس اداره قلب وزارت بهداشت گفت: با برنامه گام به گام وزارت بهداشت در زمینه کاهش نمک طی چند سال آینده آمار مبتلایان به بیماری پرفشاری خون در کشور کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه هزینه‌های کمتری در حوزه سلامت جهت درمان بیماران مبتلا به سکته‌های قلبی و فشار خون بالا در حوزه‌ سلامت کشور کاهش پیدا می‌‌کند.

وی افزود: اگر افراد روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم میوه مصرف کنند و حداقل ۱۵۰ دقیقه در ۳ تا ۵ نوبت در هفته فعالیت بدنی متوسط داشته باشند از ابتلا به بیماری غیر واگیر مخصوصا بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون بالا در امان می‌مانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار