کد خبر: ۲۳۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 15
بیماران بستری در بخش انکولوژی اطفال به علت شیمی‌درمانی و مصرف دارو، تمایل کمتری برای خوردن غذا دارند و ترغیب آنان به خوردن غذا ضروری است
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس مسئول تغذیه بیمارستان شهید مطهری ارومیه با اقدامی ابتکاری در بخش انکولوژی اطفال این بیمارستان، کودکان را به خوردن غذا بعد از شیمی‌درمانی ترغیب کرده و موجب شادی اطفال و والدین آنان شده‌ است.

به گزارش شفا آنلاین، این کارشناس تغذیه روز پنجشنبه گفت: بیماران بستری در بخش انکولوژی اطفال به علت شیمی‌درمانی(Chemotherapy) و مصرف دارو، تمایل کمتری برای خوردن غذا دارند و ترغیب آنان به خوردن غذا ضروری است.

رسول رضایی افزود: یکی از طرح‌های ابتکاری ما دریافت مکمل‌های غذایی برای کودکان بود اما این مکمل‌ها بعد از یک دوره مصرف، حالت روزمرگی پیدا کرد و اشتهای کودکان بازهم کم شد.

وی ادامه داد: به دنبال راهکاری بودیم که این بچه‌ها به خوردن غذا ترغیب شوند و پس از همفکری با همکاران، غذاها را به‌صورت ویژه و بر اساس نظرسنجی در خصوص علاقه‌مندی آنان، سرو کردیم.

وی اضافه کرد: برای این منظور اتاقی در نظر گرفتیم که کودکان بیمار این بخش، خودشان به‌صورت سلف سرویس از غذاها استفاده کنند.

کارشناس مسئول تغذیه بیمارستان شهید مطهری ارومیه گفت: این طرح با استقبال کودکان مواجه شد و کودکان بی‌اشتهایی(Anorexia) که میل به خوردن غذا نداشتند، با حضور در اتاق سرو غذا به خوردن و آشامیدن ترغیب شدند.

رضایی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح هیچ هزینه اضافی برای بیمارستان تحمیل نکرد، بیان کرد: با ادامه این طرح امیدواریم بیماران دوره کوتاهی را در بیمارستان سپری کنند و با سلامت کامل از بیمارستان مرخص شوند.

بیمارستان مطهری ارومیه، مرکز درمانی مختص کودکان در ارومیه است و ماهانه دهها کودک بیمار در این بیمارستان پذیرش و ترخیص می‌شوند.

شیمی‌درمانی نیز نوعی شیوه درمان به شمار می‌رود که پس از انجام آن در کودکان و بزرگسالان، اشتهای بیمار کاهش می‌یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: