کد خبر: ۲۳۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 14
وزارت بهداشت برنامه ریزی دقیقی جهت آموزش پزشکی بر اساس برنامه تحول آموزشی در رشته‌های مختلف پزشکی انجام داده است و در این زمینه بسته‌های ۱۱ گانه را تدوین و در سال تحصیلی جدید آن‌ها را اجرایی می‌کند.
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: زیرساخت‌های لازم جهت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فراهم شده است.

به گزارش شفا آنلاین:حمید اکبری، قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: وزارت بهداشت برنامه ریزی دقیقی جهت آموزش پزشکی <medical education>بر اساس برنامه تحول آموزشی در رشته‌های مختلف پزشکی انجام داده است و در این زمینه بسته‌های ۱۱ گانه را تدوین و در سال تحصیلی جدید آن‌ها را اجرایی می‌کند.

او ادامه داد: تدوین بسته‌های جدید با هدف تامین برنامه‌های قبلی در ابعاد اعضای هیئت علمی و دانشجویان علوم پزشکی است و این کار با هدف افزایش مشارکت در برنامه‌های آموزشی انجام می‌شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: برنامه‌های تحول آموزش پزشکی بر اساس مناطق آمایشی کشور در دانشگاه های علوم پزشکی انجام می‌شود و یکی از اهداف این برنامه‌ها تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در هر منطقه است؛ به طوری‌که ابعاد توسعه آموزش پزشکی بر اساس نیاز کشور در هر منطقه متفاوت با سایر مناطق دیگر است.
تحول آموزش پزشکی بر مبنای رفع نیاز بازار کشور

اکبری افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت بر اساس تحول آموزش پزشکی، پذیرش دانشجو و ایجاد رشته‌های جدید در مقاطع مختلف عمومی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و PHD است و این اقدام باهدف جذب نیروی انسانی مورد نیاز و تربیت این افراد انجام می‌شود.

او ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه ارتقای کمی در تمام رشته‌های مورد نیاز پزشکی در سراسر کشور انجام می‌شود به همین دلیل وزارت بهداشت سعی در بهبود کیفیت رشته‌ها متناسب با استاندارد‌های جهانی دارد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: ایران، گواهینامه اعتبار بخشی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی را به دست آورده است و به دنبال این هستیم که اعتبار بخشی بین المللی سایر رشته‌های پزشکی را به دست آوریم زیرا این مسئله باعث می‌شود که دانشجویان بیشتری جهت تحصیل در کشورمان جذب شوند.

او ادامه داد: سه هزار دانشجوی خارجی در کشور مشغول به تحصیل هستند و جلوتر از تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه هستیم.

اکبری گفت: زیرساخت‌های لازم جهت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فراهم شده است و در سال آینده ظرفیت پذیرش این افراد دوبرابر خواهد شد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت یادآوری کرد: برای افزایش پذیرش دانشجویان خارجی، کمیته‌ای در وزارت بهداشت تشکیل شده است که بر اساس آن برنامه‌های کارشناسان جهت جذب بیشتر دانشجویان خارجی بررسی و در صورت دارا بودن تمام شرایط لازم، طرح‌های کارشناسان عملیاتی می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: