کد خبر: ۲۳۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 17
اگر موی شما حجم متوسط مایل به پایین دارد، تقریبا صاف است و زود چرب می‌شود باید از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های آن از موهای طبیعی ساخته شده است
شفا آنلاین>سلامت>یکی از مراحل مهم مراقبت مو، برس کشیدن است. افزون بر زیبایی مو، برس کشیدن گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد، چربی های مفید را از کف سر به ساقه  مومی رساند و موجب نرمی و درخشش موها  می شود.

به گزارش شفا آنلاین:بهره مندی از این مزایا در گرو انتخاب برسی است که با موی شما تناسب داشته باشد. در این مطلب به شما می گوییم چه برسی را براساس نوع موهای تان انتخاب کنید تا به نتیجه دلخواه برسید و به آن ها آسیب نرسد.

موی نازک: اگر موی شما حجم متوسط مایل به پایین دارد، تقریبا صاف است و زود چرب می‌شود باید از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های آن از موهای طبیعی <Natural hair>ساخته شده است.

 موی خیلی ضخیم و پرپشت: بهتر است از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌هایی از جنس پلاستیک (نایلون) دارد. این برس ها به خوبی در موهای ضخیم و پرپشت نفوذ می‌کند. بنابراین کنترل بهتری روی موهای خود خواهید داشت و به راحتی خواهید توانست گره‌های آن را باز کنید و به موهای خود حالت دهید.

 موی فر: استفاده از برس ها با دندانه چوبی بهترین وسیله برای حالت دادن به موهای فر و خشک است چون باعث ایجاد الکتریسیته ساکن درموها نمی‌شود و مهم‌تر از آن، فرهای مو را از هم باز و جدا نمی‌کند.

 موی خیلی کوتاه و چتری: برسی با دندانه‌های مویی روی یک استوانه باریک، بهترین انتخاب است. بهتر است بدنه و دسته این برس ها از جنس چوب باشد.

 موی وز: از برس‌هایی استفاده کنید که درموها ایجاد الکتریسیته ساکن نمی‌کند. برس‌هایی که از جنس موی طبیعی یا ترکیب آن با نایلون است. این برس ها ضد الکتریسته ساکن بوده و بهترین گزینه برای چنین مویی است. از برس کشیدن در حالتی که مو کاملاً خشک است اجتناب کنید.

 موی بلند و ظریف: از برس بالش دار استفاده کنید.  بالش پلاستیکی مانع ایجاد الکتریسیته ساکن هنگام شانه کردن می‌شود و از طرف دیگر حالت گرد برس با پوست سر هماهنگی بیشتری دارد و به آن آسیب نمی‌رساند.

 موی کم پشت: برس تونل دار هوا می‌تواند به‌راحتی زیر موها به چرخش درآید و تماس بیشتری با موها داشته ‌باشد و آن ها را هم زودتر خشک کند و هم پف دهد. برس شانه پوش هم مخصوص چنین مویی است.

موی اکستنشن شده: برس بیضی شکل انتخاب کنید. ساختار برس به شکلی است که دندانه‌های آن به راحتی در عمق موها نفوذ می‌کند، بدون این که موها را خیلی بکشد و به
 آن ها فشار زیادی بیاورد. مجله قرمز، دکتر سلام، پرشین وی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: