کد خبر: ۲۳۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 13
در واقع به این نوع بیماری عارضه ذات الریه هم گفته می شود که در اثر تنفس در هوای آلوده وارد ریه می شود و موجب اختلال ریوی می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص گوارش گفت: آبسه ریوی همراه با سرفه است، در این حالت ریه ملتهب شده و حتی ممکن است دچار عفونت یا چرک شده باشد.

به گزارش شفاآنلاین، امیرعلی سهراب‌پور، متخصص گوارش ، درباره آبسه ریوی اظهار کرد: در این نوع بیماری، ریه ملتهب شده و حتی ممکن است دچار عفونت<Infection> یا چرک شده باشد. البته جای نگرانی نیست چراکه این عارضه مسری نیست.

او درباره نشانه ها و علائم این نوع بیماری بیان کرد: یکی از اصلی ترین نشانه های این نوع بیماری، سرفه است؛ البته سرفه‌ ای که همراه با خلط باشد. وجود خلط چرکی عوارض خود را دارد. از دیگر نشانه های این بیماری، بوی بد دهان است. همچنین عرق زیاد، تب و لرز، حتی کاهش وزن و درد در نواحی سینه از دیگر علائم  این بیماری است.

این متخصص گوارش درباره علل آبسه ریه گفت: در واقع به این نوع بیماری عارضه  ذات الریه هم گفته می شود که در اثر تنفس در هوای آلوده  وارد ریه می شود و موجب اختلال ریوی می‌شود .

او درباره عوارض آبسه ریوی توضیح داد: اگر بدن فرد مبتلا پاسخ مثبتی به آنتی بیوتیک ها ندهد، عوارضی همچون کاهش وزن،کم خونی، بیماری های ریوی را به همراه  دارد.

این متخصص گوارش بیان کرد: فرد مبتلا باید از رفع شدن بیماری توسط آزمایشات مطلع شود و اگر بیماری رفع نشده باشد باید از فعالیت های شدید بدنی خود صرف نظر کند، در مکان های آلوده زندگی نکند و از سیگار و قلیان اجتناب کند. همچنین روزی ۹ لیوان آب را فراموش نکند زیرا تمام سموم و چرک ها از طریق  مایعات رفع خواهند شد.

او درباره راه‌های درمان این عارضه گفت: در مراحل ابتدایی اگر فرد احساس کرد سرفه های نامطلوبی و آزار دهنده‌ای دارد، باید فورا به پزشک مراجعه کند. پزشک هم برای تشخیص درست، یکسری آزمایشات و عکس برداری ها از ریه را برای فرد مبتلا تجویز خواهد کرد.

این متخصص گوارش در پایان تاکید کرد: چند راهکار ابتدایی وجود دارد که بهتر است فرد در منزل قبل از مراجعه به پزشک انجام دهد. ابتدا نحوه قرار گرفتن بدن بر روی تخت. بهتر است بدن را در راستای عرض یا طول تخت قرار داده به طوری که سر و سینه از لبه تختان آویزان باشد، این امر در تنفس فرد کمک بسیاری خواهد کرد. این عمل را دو بار در روز به مدت ۱۰-۵ دقیقه انجام دهید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: