کد خبر: ۲۳۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 13
این بانوی ۳۷ ساله که جاسمین نام دارد، در گفتگو با نشریه That's Life عنوان کرد که هر شب گوش‌های خود را با گوش پاک کن تمیز می‌کرده است
شفا آنلاین>سلامت>استفاده غیراصولی از گوش پاک‌کن، زن جوان استرالیایی را به عفونت خطرناکی دچار کرد که جمجمه وی را خورد و باعث ناشنوایی دائمی او شد.

به گزارش شفا آنلاین،این بانوی ۳۷ ساله که جاسمین نام دارد، در گفتگو با نشریه That's Life عنوان کرد که هر شب گوش‌های خود را با گوش پاک کن تمیز می‌کرده است. چند سالی بود که شنوایی(Hearing) گوش چپ جاسمین هر روز کم تر و کم تر می‌شد و یک صدای اعصاب خردکن هی می‌آمد و می‌رفت، تا جایی که گوشش شروع به درد کردن کرد و وی دیگر به سختی می‌توانست صدای فرزندان خردسال خود را بشنود.

پزشکی که این بانوی استرالیایی در اولین مرحله به وی مراجعه کرد، مشکل او را عفونت گوش تشخیص داده و برایش آنتی بیوتیک تجویز کرد. در نتیجه جاسمین به تمیزکردن گوش‌هایش با گوش پاک کن ادامه داد تا جایی که روی الیاف آن خون دید.

پزشک بعدی به جاسمین توصیه کرد تا سنجش شنوایی انجام دهد. نتیجه این سنجش که از ناشنوایی نسبی این بانوی جوان حکایت داشت، وی را به وحشت انداخت.

در مرحله بعد، یک پزشک گوش و حلق و بینی با بررسی نتیجه سی تی اسکن جاسمین به وی گفت که باید ۴ یا ۵ سال پیش به وی مراجعه می‌کرده است.  

نتایج آزمایش‌ها نشان داد که الیاف گوش پاک کن برای ۵ سال در گوش وی گیر و عفونت(Infection) کرده بودند، عفونتی که استخوان جمجمه پشت این گوش را خورده و آن را به ضخامت یک کاغذ رسانده بود. آن طور که پزشکان می‌گویند اگر کمی دیرتر مشکل اصلی کشف شده بود، مرگ این بانو قطعی بود.

در حالی که عموم مردم استفاده از گوش پاک کن را روشی امن و مناسب برای تمیز کردن گوش می‌دانند، کارشناسان سلامت نسبت به آن هشدار می‌دهند.

تارنمای آکادمی آمریکایی گوش و حلق و بینی - جراحی سر و گردن در این باره می‌نویسد: «اگرچه ممکن است این طور به نظر برسد که بخشی از جرم گوش از طریق گوش پاک کن، سنجاق سر، گیره کاغذ و هر چیز دیگری که در گوش خود فرو می برید، خارج می شود؛ اما در واقع دارید این جرم را به داخل گوش می‌رانید که می‌تواند برایتان مشکل ساز شود.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: