کد خبر: ۲۳۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 13
هر دو قلب پیوندی در مدت زمانی حدود یک ساعت و ۱۵ دقیقه به تهران رسیدند؛ هر دو قلب مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده و در زمان معین به بیمارستان رسیدند و خوشبختانه بعد از انجام عمل‌های جراحی هر دو بیمار حال مطلوبی دارند
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی اورژانس کشور گفت: برای اولین بار در کشور دو قلب پیوندی به صورت همزمان از استان یزد به دو بیمارستان تهران منتقل شد.

به گزارش شفا آنلاین:مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور  از انتقال همزمان دو قلب از استان یزد به تهران خبر داد و گفت: مدتی پیش، یک مرد جوان ١٨ ساله و يک آقای ٣٠ ساله در استان یزد دچار مرگ مغزی شدند؛  با توجه به وجود ٢ بیمار نیازمند در تهران، مقدمات لازم برای جابجایی قلب‌ها<Moving hearts> فراهم شد و امروز قرار است برای اولین بار در کشور دو قلب اهدایی به صورت همزمان از استانی به استان دیگر منتقل شود.

او با اشاره آغاز جراحی برای برداشتن عضو پیوندی گفت:  یکی از قلب‌های اهدایی به بیمارستان شهید رجایی و دیگری به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل می‌شود؛ این چهارمین همکاری سازمان اورژانس کشور و اداره بیماریهای خاص و پیوند اعضا است؛ امیدواریم افزایش این همکاری‌ها منجر به حفظ سلامت هموطنانمان شود.
 
خالدی تشریج کرد: با هماهنگی‌های انجام شده بین اورژانس هوایی و آشیانه ریاست جمهوری، یک فروند جت فالکون وظیفه انتقال عضو پیوندی بین  استان تهران و یزد را بر عهده دارد؛ برای صرفه جویی در زمان، هماهنگی‌های لازم انجام شد تا انتقال قلب بین فرودگاه و بیمارستان شهید رهنمون یزد با بالگرد انجام شود.


سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: بعد از رسیدن قلب‌ها به فرودگاه مهرآباد یکی از آنها به همراه تیم جراح، با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی ودیگری با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی منتقل می‌شود.


هر دو قلب پیوندی در مدت زمانی حدود یک ساعت و ۱۵ دقیقه به تهران رسیدند؛ هر دو قلب مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده و در زمان معین به بیمارستان رسیدند و خوشبختانه بعد از انجام عمل‌های جراحی هر دو بیمار حال مطلوبی دارند.

با این دو پیوند تا به حال ۵ قلب پیوندی با همراهی تیم اورژانس کشور و اداره پیوند انتقال بین استانی داشته‌اند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: