کد خبر: ۲۳۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 13
در حال حاضر تعداد زیادی از مردم به دلیل حوادث ترافیکی فوت می‌کنند یا دچار آسیب جدی می‌شوند، آمار سالیانه مرگ و میر‌های حوادث جاده‌ای نسبت به استاندارد دنیا بالاتر است به طوری که بیش از ۱۶ هزار نفر بر اثر حوادث تروما جان خود را از دست می‌دهند
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سند ملی ترافیک باید تا سه ماه دیگر آماده شود و مورد تایید مراجع ذی صلاح قرار بگیرد.

به گزارش شفا آنلاین:علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از مردم به دلیل حوادث ترافیکی فوت می‌کنند یا دچار آسیب جدی می‌شوند، آمار سالیانه مرگ و میر‌های حوادث جاده‌ای نسبت به استاندارد دنیا بالاتر است به طوری که بیش از ۱۶ هزار نفر بر اثر حوادث تروما جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط مانند پلیس راهور، قوه قضائیه، وزارت بهداشت و حتی رسانه با هدف کاهش حوادث ترافیکی <Reduce traffic accidents>و سوانح جاده‌ای جلسات متعددی را برگزارمی کنند  که نتیجه آن امضای تفاهم نامه همکاری بین ارگان‌های ذیربط در زمینه حوادث ترومایی است و در این زمینه یک سند ملی  تدوین می شود.

رئیسی تاکید کرد: سند ملی ترافیک با نظر همه ذی نفعان تدوین شده و بر اساس مصوبه‌ای بین دستگاه‌های ذیربط به تصویب رسیده است تا ۳ ماه آینده سند ملی ترافیک باید آماده شود و مورد تایید مراجع ذی صلاح قرار بگیرد که پس از این مرحله سند ملی ترافیک  به سازمان‌های مربوطه در سراسر کشور جهت انجام مقدمات ابلاغ می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: سند ملی ترافیک یک تفاهم نامه‌ یکپارچه و مشترک بین سازمان‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت، پلیس راهور و سازمان اورژانس کشور است و  سهم هر دستگاه و وظایف ارگان‌ها در این سند به طور دقیق مشخص شده است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: