کد خبر: ۲۳۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 12
یکی از مهمترین خواص گلابی، بهبود سیستم گردش خون است. گلابی به دلیل مس و آهن بالایی که در آن وجود دارد می‌تواند به رفع مشکل کم‌خونی یا کمبود مواد معدنی کمک کند
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گلابی برای افراد کم خون بسیار مفید است و به بیماران قلبی و عروقی کمک می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، شربت گلابی<pear> یکی ازشربت‌های مفید و پر فایده است؛ خوردن یک گلابی متوسط بخش عمده‌ای از نیاز  ویتامین C، ویتامین K و مقداری از کلسیم، آهن، منیزیم، ریبوفلاوین، ویتامین B۶ و فولات بدن را تأمین می‌کند همچنین  براساس مطالعات دانشمندان  گلابی و سیب بیشترین مقدار فلاونول‌ها را دارند. مصرف یک عدد گلابی تنها ۱۸ درصد از نیاز روزانه‌ ما به فیبر را تأمین می‌کند اما می‌تواند تأثیر چشمگیری در بهبود عملکرد دستگاه گوارشی داشته باشد.

تصور غلطی درباره قند‌های طبیعی موجود در میوه‌ها و کالری آن‌ها وجود دارد؛ میوه‌ای مثل گلابی از میوه‌های کم‌کالری محسوب می‌شود؛  یک عدد گلابیِ متوسط حدود ۱۰۰ کالری دارد که فقط ۵ درصد از کالری مورد نیاز روزانه در یک رژیم غذایی سالم را تامین می‌کند؛ مواد مغذی و فیبر بالایی که در این میوه وجود دارد می‌تواند برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد.

یکی از مهمترین خواص گلابی، بهبود سیستم گردش خون است. گلابی به دلیل مس و آهن بالایی که در آن وجود دارد می‌تواند به رفع مشکل کم‌خونی یا کمبود مواد معدنی کمک کند. 

فولیک‌اسید از جمله مواد مغذی است که ارتباط مستقیمی با کاهش نقص‌های لوله‌ی عصبی در نوزادان دارد و در این میوه خوشطعم یافت می‌شود؛ ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و «فلاونوئیدی» موجود در گلابی هم باعث درمان<cure> التهابات بدن و کاهش درد‌های ناشی از التهاب می‌شود.

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی  اظهار کرد: شربت گلابی حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B، B1، B2، B3، B5، B6، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، قند فروکتوز، گلوکز، فراکتوز، ساکاروز، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، روی، مس ، سلنیوم ، فلامینوئیدها و غیره است.

او ادامه داد: از مهمترین خواص این شربت می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد؛ وجود ویتامین‌های A، E، C و فلامینوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌هایی که در این شربت وجود دارد می‌تواند با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن  مبارزه کند.

عظمایی تصریح کرد: رادیکال‌های آزاد موجود در بدن از جمله عوامل موثر بر ایجاد سلول‌های سرطانی هستند؛ تامین این ویتامین‌های بدن و مقابله با رادیکال‌های آزاد می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین برده و با تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها، مخصوصا سرطان روده بزرگ را به حداقل برساند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: از دیگر خواص شربت گلابی  می‌توان به وجود اسید فولیک اشاره کرد؛ استفاده از این شربت برای حفظ سلامت  زنان باردار و جنین بسیار مفید است و جالب است بدانید که استفاده از این شربت توسط مادران باردار  به زیبا شدن چهره نوزاد کمک می‌کند.

او تاکید کرد: شربت گلابی برای افراد کم خون بسیار مفید است و به بیماران قلبی و عروقی کمک می‌کند، همچنین گلابی تأثیر زیادی در بهبود عملکرد روده‌ها، هضم غذا و رفع یبوست دارد. شربت گلابی بر کنترل قند، فشار و چربی خون تاثیر دارد و موجب تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.

عظمایی با تاکید بر تاثیر استفاده از گلابی بر پیشگیری از  پوکی استخوان گفت: نوشیدن شربت گلابی موجب بهبود عملکرد کیسه صفرا و رفع التهاب روده بزرگ می‌شود همچنین این شربت برای افراد مبتلا به آرتیت بسیار مفید است و می‌تواند برای رفع  التهابات مفاصل مفید باشد یا به افراد مبتلا به نقرص کمک کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: نوشیدن شربت گلابی موجب کنترل گرمازدگی‌ می‌شود و برای افراد مبتلا به تنگی نفس هم مفید است. شربت گلابی بینایی را بهبود می‌بخشد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

او ادامه داد: اگر شربت گلابی یک ساعت قبل از غذا خورده شود، می‌تواند اشتها را کنترل کرده و حتی موجب جوان‌سازی و زیبایی پوست و مو می‌شود.

عظمایی گفت: برای تهیه این شربت به حدود یک کیلو گلاب رسیده، ۲۰۰ گرم عسل، ۴ تا ۵ لیوان آب و آب لیمو ترش تازه احتیاج دارید. کافی است گلابی‌ها را خوب بشویید و هسته ها‌ی آن را جدا کنید؛ میوه‌ها را با پوست خورد کنید چرا که پوست گلابی حاوی مواد مؤثری در حفظ سلامتی است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مقدار مناسب استفاده از این شربت را دو تا سه لیوان در روز دانست و افزود: میوه‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید و عسل و آب را به آن اضافه کنید؛ مقداری از مواد را داخل لیوان میریزیم و چند تکه یخ درون آن بی‌اندازید؛ مقداری لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: