کد خبر: ۲۳۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 12
کمبود آهن می تواند موجب تپش نامنظم قلب شود که در نهایت منجر به بروز مشکلات قلبی نظیر بزرگ شدن قلب یا نارسایی قلبی می شود
شفاآنلاین>سلامت>شایع ترین عارضه ناشی از فقر آهن، آنمی (کم خونی) است. افراد باید برای دوری از این مشکل مواد خوراکی سرشار از آهن نظیر اسفناج، گوشت قرمز و کدو حلوایی مصرف نمایند.

به گزارش شفاآنلاین ، مصرف این مواد خوراکی نه تنها به رفع کم خونی<Anemia> کمک می کند بلکه موجب کاهش کلسترول بدن هم می شود. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، میزان بالا کلسترول عمدتا عامل بروز بیماری قلبی-عروقی و سکته است و سالانه موجب مرگ حدود 2.6 میلیون نفر در جهان می شود.

آهن یک ماه معدنی مهم در انتقال اکسیژن در خون است که در تنظیم دمای بدن، سیستم ایمنی و حفظ عملکرد مطلوب روده و معده نقش دارد.

طبق اعلام موسسه ملی سلامت، مردان بزرگسال باید روزانه حداقل 8 mg آهن و زنان 18 mg از این ماده معدنی مفید استفاده نمایند.

اگر بدن دچار کمبود آهن باشد در معرض ریسک ابتلا به انواع بیماری ها و مشکلاتی با ویژگی های خستگی، ضعف، سردرد، و پوسته پوسته شدن پوست قرار می گیرد.

کمبود آهن در پی از دست دادن خون، کمبود آهن در رژیم غذایی، ناتوانی بدن در جذب این ماده معدنی، و بارداری روی می دهد. در ادامه به مشکلات ناشی از کمبود آهن در بدن اشاره می شود.

آنمی (کم خونی): کمبود آهن می تواند موجب کمبود سلول های قرمز خون سالم شده و در نهایت آنمی روی دهد.

مشکلات قلبی: کمبود آهن می تواند موجب تپش نامنظم قلب شود که در نهایت منجر به بروز مشکلات قلبی نظیر بزرگ شدن قلب یا نارسایی قلبی می شود.

زایمان زودهنگام: اُفت شدید میزان آهن در طول بارداری می تواند منجر به زایمان زودهنگام یا وزن کم کودک در زمان تولد شود.

رشد سرکوب شده: کمبود آهن می تواند موجب اختلال در رشد کودک شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: