کد خبر: ۲۳۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 12
در این سفر با کمک مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راهکارهای مشارکت نیکوکاران سلامت و افرادی که آمادگی سرمایه گذاری در این بخش را دارند، بررسی شد و در این زمینه مذاکراتی صورت گرفته است که امیدواریم این رایزنی‌ها به ثمر رسیده و پروژه‌های مورد نظر در زمان تعریف شده به بهره برداری برسد
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بر استفاده از ساز وکارهای قانونی و قابلیت‌های بخش غیردولتی برای توسعه خدمات سلامت، تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین، سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه سفر به شیراز، در آیین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی ابن ابیطالب (ع) حضور یافت.

وی در حاشیه این آیین با اشاره به جایگاه شیراز در عرصه پزشکی و ارائه خدمت به بیمارانی از سراسر کشور، گفت: این جایگاه به دلیل حضور پزشکانی زبردست است که موجب شده مردم و بیماران<patients> برای دریافت این خدمات به شیراز مراجعه کنند.

تقوی نژاد افزود: باید تلاش شود تاسیسات مناسب درمانی ایجاد شود و همزمان با آن، تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا هم در آن فراهم آید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه بیمارستان‌هایی از گذشته فعال بوده و با مشارکت نیکوکاران و بخش خصوصی نیز خدمات در طی این سال‌ها گسترش یافته است، ادامه داد: لازم است همپای این روند توسعه، نسبت به گسترش خدمات درمانی و ایجاد زیرساخت‌ها، اقدام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، پیرامون سفر یک روزه خود به شیراز، از در اولویت قرار گرفتن چند پروژه سلامت خبر داد و گفت: در قانون بودجه نیز ردیف اعتباری این پروژه‌ها پیش بینی شده، اما با توجه به حجم بالای اعتبارات مورد نیاز، لازم است از تمامی ساز وکارهای قانونی و قابلیت‌های بخش غیردولتی نیز استفاده کرد.

تقوی نژاد افزود: در این سفر با کمک مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راهکارهای مشارکت نیکوکاران سلامت و افرادی که آمادگی سرمایه گذاری در این بخش را دارند، بررسی شد و در این زمینه مذاکراتی صورت گرفته است که امیدواریم این رایزنی‌ها به ثمر رسیده و پروژه‌های مورد نظر در زمان تعریف شده به بهره برداری برسد.

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر توسعه امکان دسترسی به مراکز بیمارستانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دستاورد این سفر یک روزه را بهره برداری از چند خدمت جدید سلامت شامل مرکز خدمات جامع سلامت کفری و حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و پایگاه سلامت عرفان، همچنین بازدید از پروژه های سلامت و دیدار با مسوولان استانی، با هدف بررسی راهکارهای توسعه خدمات عنوان کرد.

دکتر علی بهادر با اشاره به بازدید از پروژه در دست اجرای بیمارستان حضرت صدیقه طاهره(س) در منطقه میانرود، آن را یکی از پروژه های مهم سلامت در شیراز دانست که بهره برداری از آن، خدمت بزرگی به مردم این منطقه خواهد بود. رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر توسعه دسترسی به خدمات سلامت در تمامی مناطق تاکید کرد و با اشاره به تمرکز مراکز بیمارستانی در مرکز شهر شیراز، توسعه این مراکز در دیگر مناطق را از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواند.

مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی ابن ابیطالب (ع) با حضور سه پزشک، یک دندانپزشک و ۱۹ نفر نیروی انسانی، به ۳۱هزار و ۸۴۰نفر از جمعیت شیراز، ارائه خدمت می کند.

این مرکز با زیربنای هزار و ۶۰۰ مترمربع، دارای خدماتی نظیر پزشک خانواده، دندانپزشکی، مراقب سلامت، بهداشت محیط و حرفه ای، تغذیه، سلامت روان، آزمایشگاه و مبارزه با بیماری هاست.

 دکتر «بهرام پارسایی» و «علی اکبری» نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، دکتر «علی بهادر» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «ساسان تاجگردون» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، دکتر «قاسم مقیمی» عضو شورای اسلامی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه و جمعی از مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این برنامه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت را همراهی می کردند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: