کد خبر: ۲۳۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 11
بدون ارتباط اجتماعی، مردم اغلب احساس انزوا می کنند که می تواند منجر به افسردگی یا اضطراب شود. اما اثرات فیزیولوژیکی واقعی نیز وجود دارد. محققان دریافتند که تنهایی باعث تغییر در سلولهای بدن شما میشود که می تواند منجر به بیماری شود
شفاآنلاین>اجتماعی>تعداد دوستان خود را بشمارید و تنها آنهایی را حساب کنید که اگر مسئله ای برایتان پیش آمد با آنها احساس راحتی می کنید. 

به گزارش شفاآنلاین، شاید این به نظر تان احمقانه برسد که خودتان را مانند یک دانش آموز نادان راهنمایی برای جایگاهی که در عرصه اجتماعی قرار دارید اندازه گیری کنید، ولی در اختیار داشتن روابطتتان در زندگی شما در دوران بزرگسالی نشان دهنده میزان سلامت <Health>شما است.

اگر فکر می کنید که دور از ذهن به نظر می رسد (این دوستان من چه ارتباطی با سلامتی من دارند؟)، اعتبار لازم را به این روابط نمی دهید. تحقیقاتی در مورد رفتار اجتماعی نشان داد که دوستی  نه تنها در سلامت روانی، بلکه بر سلامت جسمی شما نیز تأثیر می گذارد و موجب می شود شما زندگی طولانی تری داشته باشید. مشکل امروزه جهان مواجه با اپیدمی تنهایی است.

اپیدمی تنهایی

یک نظرسنجی نشان داد که بیش از یک سوم بزرگسالان در سنین 45 سال و بالاتر تنها هستند.  طبق تحقیقات عمومی اجتماعی، افرادی که گفته اند کسی را ندارند که بتواند به آنها اعتماد کنند تقریباً سه برابر شده است. واضح است که تنهایی یک مشکل است. اما فقط چگونه می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد، و چه می تواند در مورد آن انجام دهد؟

چگونه تنهایی بر روی سلامتی شما تأثیر می گذارد؟

تنهایی با سلامتی ضعیف در سراسر گروه ارتباط دارد. مطالعه ای نشان داد 51 درصد از بیماران با سلامت ضعیف احساس تنهایی کرده اند، در حالی که تنها 27 درصد از کسانی که از سلامتی کامل برخوردار بودند، همین احساس را گزارش داده اند.

در حالی که همبستگی همیشه به معنای علیت نیست، پزشکان و متخصصان بهداشت روان می توانند این ارتباط را تأیید کنند. بدیهی ترین راهی که تنهایی می تواند بر رفاه شما بگذارد، از طریق آشفتگی <the mess>ذهنی و عاطفی است.

بدون ارتباط اجتماعی، مردم اغلب احساس انزوا می کنند که می تواند منجر به افسردگی یا اضطراب شود. اما اثرات فیزیولوژیکی واقعی نیز وجود دارد. محققان دریافتند که تنهایی باعث تغییر در سلولهای بدن شما میشود که می تواند منجر به بیماری شود.

طبق مطالعه ای دیگر که در سال 2015 منتشر شد، پاسخ استرس ناشی از احساس تنهایی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش التهاب می شود. این مطلب نگران کننده است زیرا سیستم ایمنی قوی برای جلوگیری از بیماری ها و پاتوژن های خطرناک مهم است، در حالی که التهاب می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، آرتروز و آلزایمر شود. 

به عبارت ساده تر: ارتباطات اجتماعی شما را زنده نگه می دارد. یک متاآنالیز در سال 2010 که شامل بیش از 300000 نفر است، نشان داد که خطر مرگ و میر ناشی از تنهایی، قابل مقایسه با افرادی است که سیگار می کشند و بیش از حد مشروبات الکلی مصرف می کنند و همچنین بیشتر از خطرات سلامتی مضر هستند که همه ما از آن مطلع هستیم، مانند چاقی.

روابط چگونه برای سلامتی شما مفید هستند؟

از طرف دیگر، یک گروه قوی از همدمان تقویت کننده سلامت هستند، داشتن یک سیستم پشتیبانی قابل اعتماد، تأثیرات عمیقی در کاهش استرس دارد، و استرس کمتر به معنای زندگی سالم تر و شاد تر است. همچنین یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که روابط قوی اجتماعی با 50 درصد افزایش احتمال بقا گره خورده است.

اینکه می دانید در زندگیتان افرادی هستند که می توانید به آنها تکیه کنید، فشار خون، ضربان قلب و هورمونهای استرس شما را کاهش می دهد. با این حال، این مزایا فقط به روابط مثبت گره خورده است. روابط پر استرس و ناراحت کننده می توانند در نهایت علیه شما کار کنند و به سلامتی شما آسیب برسانند، به خصوص اگر موجب روآوردن با عادت های ناسالم مانند غذاهای مضر یا مواد مخدر و الکل شوند.

این واقعیت نیز وجود دارد که اگر دوستانتان خودشان سالم نباشند، عادتهای بد آنها بر شما تأثیر می گذارد. پس مادران درست می گویند که عاقلانه دوست انتخاب کنید.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: