کد خبر: ۲۳۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 06
بعضی از بچه‌ها از این کار استقبال می‌کنند اما بعضی از آن ها کمی ترس دارند یا خجالت می‌کشند اما دلیل این که چرا به تازگی اپیلاسیون دختر بچه ها و شاید پسر بچه ها!
شفاآنلاین>سلامت>اپیلاسیون دختربچه‌ ها متاسفانه  کم‌کم به موضوعی رایج تبدیل شده است  و کمتر آرایشگاهی پیدا می‌شود که متصدی یا مسئول آن به هر دلیلی با اپیلاسیون کودکان مخالفت کند.

به گزارش شفا آنلاین:بعضی از بچه‌ها از این کار استقبال می‌کنند اما بعضی از آن ها کمی ترس دارند یا خجالت می‌کشند اما دلیل این که چرا به تازگی اپیلاسیون> دختر بچه ها و شاید پسر بچه ها! مد شده است باید بررسی شود. آیا بچه ها، موهای زاید زیادی دارند که والدین را به ستوه آورده است و حاضرند آن ها در سن کم درد زیادی را تحمل  کنند؟ آیا صرفا این کار را به دلیل زیبایی بیشتر انجام می دهند؟ آیا پزشکی به آن ها توصیه کرده است؟

 از نظر پزشکی پر مویی دلایل زیادی دارد از جمله اختلالات هورمونی و هشداری است تا والدین به جای پاک کردن صورت مسئله، دنبال یافتن علت باشند؛ چه بسا ممکن است کودک، بیماری داشته باشد که نیاز به درمان دارد.

از طرفی به طور کلی رعایت نکردن نکات بهداشتی اپیلاسیون برای بزرگ سالان عوارضی به همراه دارد و این عوارض قطعا برای کودکان به دلیل سطح ایمنی پایین تر، بیشتر خواهد بود. در نگاه طب سنتی نیز رشد موهای زاید نشانه تجمع مواد زاید در بدن است که به پاک سازی و اصلاح مزاج نیاز دارد .

به نظرم بهتر است والدین به ریشه یابی و درمان علت بپردازند و قبل از هر اقدام بهداشتی با پزشک مشورت کنند. اصلاح رژیم غذایی ، پرهیز از فست فودها و غذاهای آماده و دارای افزودنی ، ورزش و تحرک بدنی از جمله این راهکارهاست. به هر حال اپیلاسیون کودک به جز جنبه های فرهنگی، به دلیل غیرضروری بودن در خیلی موارد نوعی کودک آزاری است. خرسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: